אפל תמשיך לייצר כמות מצומצמת יחסית של אייפונים

זאת, לנוכח ההאטה במכירות ■ כך דיווח העיתון העסקי היפני ניקיי בהסתמך על ספקיות חלקים שקיבלו הודעה על תוכניתה של אפל ■ ככל הנראה לא מתכנת אפל לייצר כמות גדולה של דגם האייפון החדש SE

האייפון החדש מדגם SE. "המון לקוחות ביקשו מכשיר כזה" / צילום: רויטרס
האייפון החדש מדגם SE. "המון לקוחות ביקשו מכשיר כזה" / צילום: רויטרס

אפל תמשיך לייצר כמות קטנה יותר של אייפונים ברבעון שיסתיים בסוף יוני, לנוכח ההאטה במכירות. כך דיווח העיתון העסקי היפני ניקיי בהסתמך על ספקיות חלקים שקיבלו הודעה על תוכניתה של אפל. ככל הנראה לא מתכנת אפל לייצר כמות גדולה של דגם האייפון החדש SE, לדברי ניקיי.

מניית אפל  ירדה ב-1.8% ל-110.5 דולר. מניותיהן של כמה מספקיות אפל ירדו גם כן בתגובה לדיווח. סקייוורקס סולושנס (Skyworks Solutions) איבדה 1.4% מערכה. ברודקום (Broadcom) נחתכה ב-2.4%, ו-ג'ביל סירקיט (Jabil Circuit) נפלה ב-1.7%. בינואר דיווח ניקיי כי ענקית הטכנולוגיה צפויה לקצץ את תפוקת אייפון 6s ו-6s Plus בכ-30% ברבעון שיסתיים בסוף מארס, אך התפוקה צפויה היתה לשוב לרמתה הרגילה ברבעון הנוכחי.

קיצוץ התפוקה עלול להיות ממושך יותר מקיצוץ התפוקה שביצעה החברה ב-2013, כשהחברה צמצמה את הזמנות התפוקה לדגם הזול יותר, אייפון 5C חודש אחד בלבד לאחר השקתו.

אפל הודיעה לספקיות חלקים ביפן ובמקומות אחרים בעולם כי רמת התפוקה המצומצמת תימשך גם ברבעון הנוכחי, לדברי ניקיי. עד למועד פרסום הכתבה לא השיבה אפל לפניה שבה התבקשה להגיב.

בינואר צפתה אפל ירידה בהכנסות הרבעון שהסתיים בסוף מארס - תחזיתה הראשונה של החברה לירידה בהכנסות ב-13 השנים האחרונות - וזאת בשל סימני היחלשות בשוק הסיני הקריטי. כמו כן דיווחה אפל על הקצב הצמיחה האיטי ביותר אי פעם במשלוחי אייפונים.

לדברי חברת המחקר גרטנר, צפויות מכירות הסמארטפונים בעולם ב-2016 לצמוח בקצב האיטי ביותר אי פעם: צמיחה חד ספרתית. בתוך כך, אפל אמרה כי הממשלה הפדרלית של ארה"ב לא הוכיחה כי יש לה צורך בסיועה לצורך השגת גישה למכשיר אייפון מקודד שנתפס בפרשת סמים בניו יורק, וזאת לאחר שצד שלישי הציע פתרון לפיצוח הקוד של אייפון אחר שהיה שייך לאחד הטרוריסטים בטבח שבוצע בסאן ברנרדינו בדצמבר.

אפל הציגה טיעון זה במסמך שהגישה שלשום (ו') לבית משפט פדרלי בברוקלין, ניו יורק, שבוע לאחר שמשרד המשפטים של ארה"ב אמר כי ימשיך בערעורו על החלטת שופט פדרלי שקבע כי אין ביכולתו לאלץ את החברה לסייע לרשויות.

החלטת הממשלה הפדרלית לערער על פסיקת בית המשפט בפברואר בערכאה גבוהה יותר, בפני השופטת הפדרלית מרגו ברודי, התקבלה לאחר שצד חיצוני סיפק לבולשת הפדרלית (FBI) דרך להשיג גישה לאייפון בפרשת סאן ברנרדינו ללא עזרתה של אפל.

 

במסמך שהגישה אפל לבית המשפט, טוענת החברה כי הממשלה לא ציינה אם ניסתה להשתמש בשיטה הסודית, שבה נעשה שימוש בפרשת סאן ברנרדינו, לפיצוח קידוד האייפון מפרשת הסמים, או אם התייעצה עם אותו צד שלישי, שזהותו אינה ידועה, או עם מישהו אחר לגבי האייפון האמור.

אפל, שחזרה על רבים מטיעוניה המשפטיים בפרשה, אמרה כי הממשלה "נכשלה לחלוטין בעמידה בחובת ההוכחה כי סיועה של אפל בפרשה זו הוא הכרחי".

משרד המשפטים פרסם הודעה שבה ציין כי ב-70 מקרים שהתרחשו לפני הפרשה בברוקלין, סייעה אפל לרשויות להשיג גישה למידע באייפונים.