עליות שערים מתונות בסיום המסחר באירופה

בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות, הניקיי היפני נפל 3.4% ■ השיחות בדוחא הסתיימו ללא הסכמה על הקפאת תפוקת הנפט ■ המיליארדר ווילבור רוס: מחירי הנפט יכולים לצלול לרמה של 30-35 דולר לחבית

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

ירידות השערים שאפיינו את המסחר היום (ב') בבורסות אירופה התמתנו ככל שהתקדם המסחר ובסיומו של יום נסגרו הבורוסת שעליות שערים מתונות וזאת, בהמשך לנעילה שלילית בבורסות אסיה בצל כישלון פסגת הנפט בדוחא. כעת החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים אף הם על מגמה שלילית בוול סטריט.

 

השיחות בפסגת הנפט בדוחא בירת קטאר הסתיימו ללא הסכמה על הקפאת תפוקת הנפט - כך דווח אמש בבלומברג. לפי הדיווח, 16 יצואניות הנפט הגדולות ייפגשו שוב, רק בחודש יוני, כדי לדון פעם נוספת האם להקפיא את התפוקה.

הנפט  עצמו הגיב בירידות חדות, ולדברי כלכלני סיטי, כישלון השיחות יביא לצניחה מחודשת וחדה במחירי הנפט, שזינקו עשרות אחוזים בשבועות האחרונים על רקע ציפייה בשוק להסכם להקפאת התפוקה.

שון איווריס, המייסד של Gulf Intelligence, אמר בראיון לCNBC כי לדעתו היחסים בין קאטר לסעודיה ימשיכו להיות מתוחים: "אני חושב שקאטר האמינה שההסכם יושג בתוך כמה שעות, אך סעודיה פוצצה את העסקה. אני לא מאמין שמישהו חשב שחוסר שיתוף פעולה מצד איראן יהווה בעיה אמיתית". 

ספקולציות חדשות בנוגע להתפתחות העתידית של מחירי הנפט הציפו הבוקר את האתרים הכלכליים, כך למשל, המיליארדר ווילבור רוס התייחס לכישלון פסגת הנפט ואמר כי לדעתי מחירי הנפט יכולים לצלול לרמה של 30-35 דולר לחבית. 

 

יומן המאקרו היה ריק היום מנתונים חשובים, ולכן המשקיעים יעקבו מקרוב אחר ההתפתחות של מחירי הנפט. מניות האנרגיה וחברות תעופה מרכזות היום עניין רב. בנוסף, תשומת לב המשקיעים תהיה מופנית היום גם אל הבנקים האירופאים אשר זינקו בשבוע שעבר.

הבנק הספרדי Caixabank ירד בכ-3% לאחר שהציע לרכוש את הבנק הפורטוגלי BPI. מניית דויטשה בנק  עלתה למרות ש Scope Ratings הורידו את תחזית הדירוג שלהם עבור הבנק מ"יציב" ל"שלילי". 

המניות שמרוויחות מהירידה החדה ממחירי הנפט אלה מניות חברות התעופה, נציין את מניית Air France-KLM  ו TUI.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]