עליות שערים בסיום המסחר בבורסות אירופה

נעילה חיובית בבורסות אסיה על רקע התאוששות הנפט; הניקיי היפני מזנק 3.8% ■ שביתה בכווית הצליחה לאושש את המחירי הנפט, חרף כישלון פסגת דוחא ■ נעילה חיובית אמש בוול סטריט

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

עליות שערים נרשמו היום (ג') בבורסות אירופה, וזאת בהמשך לנעילה חיובית באסיה, מדד הניקיי זינק ב3.8%. המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו אמש במגמה חיובית, חרף האכזבה מפיצוץ בפסגת הנפט בדוחא. פתיחה חיובית בארה"ב תמכה במגמה החיובית באירופה. 

 

מפיקות הנפט  הגדולות אומנם לא הצליחו כאמור להגיע להסכמות באשר להקפאת תפוקות הנפט, אולם שביתה בכווית, יצואנית נפט גדולה, חתכה את התפוקה בכ-50% ותרמה להתאוששות במחירי הזהב השחור.

הפדרל ריזרב ייפגש בשבוע ועל פי רוב רובן של התחזיות, לא יהיה שינוי בשיעורי הריבית בארה"ב. נשיא שלוחת הפד בניו יורק ציין כי התנאים הכלכליים טובים יחסית, אך הבנק המרכזי נשאר זהיר באשר להעלאות ריבית עתידיות. עם זאת, נשיא שלוחת הפד בבוסטון הזהיר, ולא בפעם הראשונה, כי שוקי החוזים, המגלמים העלאת ריבית אחת בכל אחת מהשנים הבאות, "אינם בכיוון".

כתוצאה מהשיפור במחירי הנפט, התאוששו גם מניות האנרגיה הגדולות באסיה. נציין Santos , PetroChina  ואת Inpex .

על פי דיווחים ברויטרס, רעידת האדמה שפקדה בסוף השבוע את יפן צפויה להשפיע, בין היתר, על Sony  ו-Honda , אשר הייצור בכמה מפעלים שלהם במדינה צפוי להמשיך ולהיות מושבת.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]