מניית היום: מזנקת כ-8% לאחר שחתמה על הסכם שת"פ

חברת סלקט חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Accellta בדרך להסכם רשיון ■ שיתוף הפעולה יבדוק אפשרות ליצירת איברים, תיקון רקמות ופיתוח תרופות על בסיס שימוש בטכנולוגיה של סלקט עם התאים של Accellta - שוק של מיליארדי דולר בשנה

חברת סלקט ביומד , העוסקת בברירת תאי גזע, מודיעה היום כי חתמה על הסכם בדיקת היתכנות לטכנולוגית החברה עם חברת Accellta בדרך להסכם רשיון. במסגרת ההסכם, מקבלת Accellta זכות, לא בלעדית, לבדיקת השימוש בטכנולוגיית סלקט לצרכי מחקר בלבד.

מטרת שיתוף הפעולה בין Accellta ובין סלקט הינה להעריך את השפעת הטכנולוגיה של סלקט, המבוססת על השריית אפופטוזיס, על ביצועי טכנולוגיות ריבוי התאים של Accellta . פרטי התהליך והמוצרים ייקבעו במשותף ע"י שתי החברות וייכללו ניסוי היתכנות.

במסגרת הניסויים תיבדק האפשרות לגדל את התאים הפלוריפוטנטים של Accellta בצורה מהירה ובטוחה עם הטכנולוגיה של סלקט. הוכחת היתכנות בניסויים עשויה להוביל לשימוש בתאים ליצירת איברים, תיקון רקמות ובגוף ולאפליקציות לפיתוח תרופות. גודל השוק הפוטנציאלים של תחומים אלו, נאמד במיליארדי דולר.

בעבור זכות מוגבלת לבדיקת הטכנולוגיה בלבד, תשלם Accellta לחברה סכום של כ-300 אלף ש"ח. תנאיו המסחריים של הסכם רישיון עתידי, ככל שייחתם, ייקבעו בהמשך על ידי הצדדים. תהליך הבדיקה ימשך מספר חודשים ובסיומו יכנסו החברות למשא ומתן על תנאי רישיון מלא המוגבל לשימושים מחקריים. הפלטפורמה הטכנולוגית הייחודית שפותחה בסלקט עשויה לספק פתרונות יקרי ערך לחברות כמו גם לשוק המחקרי והרפואי בתחום התאים בכלל ותאי גזע בפרט.

ד"ר שי ירקוני, מנכ"ל סלקט, ציין: "אנו שמחים על חתימת הסכם בדיקת היתכנות לשיתוף פעולה בין שתי החברות. שיתוף הפעולה בין החברה עשוי לספק לחברה גישה לשוק עצום ואטרקטיבי במיוחד של חידוש וייצור רקמות, בו החברה לא פועלת היום. הפלטפורמה שפותחה בחברה מאפשר לנו לפנות לשווקי יעד רבים ובאותו הזמן להמשיך ולהתמקד בליבת הטכנולוגיה של החברה".