סלקום שוב נתנה טאבלטים "במתנה" - וחייבה ב-3,500 ש'

לקוח סלקום, שקרא ב"גלובס" את מעללי חברות הסלולר והטאבלטים, הסכים לקבל טאבלטים במתנה למרות שחשד, כיוון שהנציג הבטיח לו שזה לא אחד מהמקרים האלה ■ הפלא ופלא - הוא קיבל דרישת תשלום חודשי

הכלבים נובחים והשיירה עוברת: רבות כבר נכתב ב"גלובס" על תעלולי הטאבלטים "במתנה" של חברות הסלולר, עשרות תלונות פורסמו בשנים האחרונות, התקיימו דיונים בכנסת, עלו הצעות חוק, הרשות להגנת הצרכן בודקת - וחברות הסלולר ממשיכות לעשות ככל העולה על רוחן, והצרכנים נופלים בפח שוב ושוב, כשאנשי מכירות ממולחים מבטיחים להם מתנות שמתבררות כעסקאות בתשלום לכל דבר ועניין.

עוד חוזר הניגון: "רכשתי לפני מספר חודשים מכשירי טלפון ניידים בחנות של סלקום בדיזנגוף סנטר", מספר נ' שהעביר את פנייתו ל"גלובס". "איש המכירות ציין בפניי כי יש להם מבצע, לפיו על רכישת מכשירים הם מעניקים טאבלט מתנה, ומשום שקניתי כמה מכשירים, אני זכאי לשני טאבלטים.

"ציינתי בפניו כי אין לי צורך בטאבלטים, מה גם שהייתי מודע מפרסומים שראיתי בתקשורת לכך שזהו תרגיל מסחרי, ובסופו של דבר לקוחות רבים מצאו את עצמם מרומים ומחויבים עבור הטאבלטים. איש המכירות חזר ואמר שמדובר בשי, במתנה. הוא פשוט התעקש לדחוף לי את זה, גם כשאמרתי שיש לי טאבלט בבית. הוא אמר לי ש'זו מתנה, מה אכפת לך לקחת'?".

כמו לקוחות רבים אחרים, גם נ' לא קיבל כל מסמך של עיקרי הדברים כפי שמחויבות חברות הסלולר לעשות לפי רישיונן. את המסמך החשוב הזה הוא לא קיבל לא במעמד המכירה ולא אחריה - מסמך כזה שהיה מפרט בקצרה את עיקרי העסקה שביצע, כולל רכישת הטאבלטים ומחירם - והיה מונע ממנו תסכול מיותר ובזבוז של אלפי שקלים לריק כשהיה מבטל את העסקה בטווח ימי הביטול כחוק (14 ימים).

העובדה שתעיד על כך שנ', כמו רבים אחרים, כלל לא היה זקוק לטאבלטים - היא שעד היום, 7 חודשים אחרי העסקה השנויה במחלוקת, הם נותרו אצלו סגורים באריזה. כמו רבים אחרים, גם הוא הגיע לנקודת השירות למטרה אחרת, ומצא את עצמו יוצא עם שקית "מתנות". כשנציג המכירות שמתוגמל בוודאי על המכירה הנאה שביצע - רק שכח לציין כי לא מתנות נחות בשקית של נ', אלא מדובר בקנייה שתעלה לו כ-3,500 שקל.

"גיליתי אחרי 3 חודשים שכמובן שאני משלם על המכשירים. בחשבונית הופיע חיוב של כ-95 שקל למשך 36 חודשים", אמר נ'.

הוא צלצל לסלקום, שם "הרגיע" אותו נציג השירות ואמר כי מדובר בחיוב-זיכוי, וכי הוא לא רואה את שורת הזיכוי. "מיותר לציין כי זה היה שקר. כך פניתי שוב ושוב. נציגה אחרת שהציגה את עצמה כמנהלת חזרה אליי השבוע ואמרה שכיוון שעברו 7 חודשים, לא ניתן לזכות אותי.

"אני קראתי על השיטה וידעתי שיש נפגעים רבים ממנה, אבל נציג המכירות פשוט התעקש שלא זה המקרה. בשורה התחתונה סלקום עקצה אותי כלקוח ותיק של החברה שמחזיק ב-5 קווים. אנשים נופלים לשיטת נוכלות מכוונת, וחשוב להציף את הנושא כדי למנוע עוד ועוד נפגעים", לדברי נ'.