מנקיינד הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 500 מיליון דולר

החברה, שאיבדה מאז יוני 2015 75% משוויה, תערוך הערב שיחת ועידה לדיון בהמשך דרכה

הנפקת מנקיינד בבורסה בת"א / צילום: קובי קנטור
הנפקת מנקיינד בבורסה בת"א / צילום: קובי קנטור

חברת מנקיינד   שפיתחה ומשווקת אינסולין הניתן בשאיפה, פרסמה תשקיף מדף לגיוס של עד 500 מיליון דולר במניות או באג"ח. מנקיינד פונה לגיוס הון למרות ביצועיה הדלים בזמן האחרון: מניית החברה איבדה כ-75% מערכה מאז השיא אליו הגיעה ביוני 2015.

כעת החברה נסחרת לפי שווי של 700 מיליון דולר. יצוין כי מנקינד נרשמה למסחר בתל-אביב בסוף 2015 ומאז ירד מחיר המניה בכ-50%. הערב (יום ג') ב-21:00 תערוך החברה שיחת ועידה כדי לדון על המשך דרכה. הנפילה במניה נבעה מהמכירות הדלות של המוצר המוביל שלה לסוכרת. בעקבות זאת גם בוטל בינואר הסכם השיווק עם ענקית התרופות סנופי.

המוצר הושק באוגוסט 2015. סנופי מסרה כי מכירות המוצר הגיעו ל-5 מיליון אירו בלבד במחצית השנה הראשונה להשקתו, למרות מאמצי מכירות משמעותיים. מנקיינד מצידה טענה כי סנופי עשתה טעויות בהשקת המוצר ובשיווקו והיא מתכננת להסתער על השוק עם מערך שיווק ישיר. מדובר במהלך שדורש השקעה כספית גדולה.

לפני מספר שבועות נפטר יזם החברה, המשקיע המוביל בה ומנכ"לה בחודשים האחרונים, אלפרד מאן ופטירתו הביאה לירידה נוספת במחיר המניה, שכן הוא נחשב לאיש החזון של החברה.

נכון לסוף 2015 היו בקופת החברה 59.1 מיליון דולר, מהם 34.7 מיליון דולר נבעו מן ההנפקה של מניות החברה בתל-אביב, כחלק מן הכניסה שלה למדדים בבורסה המקומית. סכום זה מספיק לחברה להתחיל את מאמצי ההשקה שלה, אך לא לתמוך בהם לאורך זמן. לחברה גם קו אשראי פתוח עם קבוצת אלפרד מאן, בהיקף של 30 מיליון דולר.

מנקיינד
 מנקיינד