יו"ר נבידאה תוקף את נביאיה: "פרסומיה היו מצחיקים ומשמיצים"

בשיחת ועידה רשמית, בה לא נכח המנכ"ל, תקף מייקל גולדברג בחריפות את התנהלות החברה בשנה האחרונה ■ מניית נבידאה עלתה אתמול ב-6.8% לקראת שיחת הוועידה, וירדה ב-2.8% לאחר המסחר

חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה
חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה

נדיר לשמוע השמצות בשיחת ועידה רשמית של חברה בורסאית, אך עוד יותר נדיר לשמוע ביקורת חריפה כלפי החברה שעורכת את השיחה, מצד אחד ממנהליה.

"נבידאה   חשבה שהיא יכולה לעשות ככל העולה על רוחה בחברה-הבת מקרופג'", אמר אתמול יו"ר נבידאה, מייקל גולדברג, בשיחת ועידה של החברה. "היא פרסמה הודעות לא נכונות, שהיו יכולות להיות גם מצחיקות, לולא היו משמיצות".

מערכת היחסים הקלוקלת בין גולדברג לבין הנהלת החברה נמשכת כבר חודשים רבים. גולדברג היה בעבר משקיע בנבידאה וכן מנכ"ל החברה, אחרי כן היה מייסד ומנכ"ל החברה-הבת מקרופג' ולאחרונה מונה ליו"ר נבידאה בעקבות מאבק המשקיעים בחברה.

מנכ"ל נבידאה הנוכחי, ריק גונזלס, היה מנכ"ל נבידאה גם בעת הפרסומים שגולדברג מסמן כלא נכונים ומשמיצים. הוא לא נכח בשיחת הוועידה הנוכחית, וההסבר הרשמי הוא כי זו הייתה שיחת ועידה שעסקה במקרופג' בלבד.

"אני מבין שעכשיו אתם פועלים כשתי חברות?", שאל אחד האנליסטים, וגולדברג ענה: "לא, כעת אנחנו סוף סוף חברה אחת. עם שינוי הרכב הדירקטוריון. כל התסכול וחוסר היעילות שחווינו בשנה הראשונה נפתרו", אך העובדה שהמאבק הוא נחלת העבר לדבריו, לא מנעה מגולדברג להמשיך ולדון בפרטי פרטיו.

ביקורת חריפה על כימאי החברה

גולדברג סיפר כך: "הנהלת נבידאה ציינה לפני מספר חודשים כי בעיות פיננסיות במקרופג' עיכבו את פרסום הדו"חות ל-2016. ההיפך הוא הנכון. מקרופג' היא ששמה לב שנבידאה מבצעת תנועות לא מאושרות בחשבון הבנק שלנו. פנינו לוועדת ביקורת של נבידאה ושם אמרו בעצם שנבידאה המחזיקה 99% במקרופג' רשאית לעשות בה כרצונה. אולם, יש גם משקיעים חיצוניים במקרופג'. כשהגיע הזמן לגייס עוד הון למקרופג', המשקיעים לא היו מעוניינים בכך והעדיפו ליצור קרן חיצונית שבה נבידאה לא תוכל לגעת.

"נבידאה פרסמה שאנוכי ומנהל נוסף במקרופג' פרשנו בגלל בעיות בחברה. זה מגוחך. המציאות היא שהמנהל הנוסף קיבל עבודה אחרת, ואני עזבתי כדי לכהן בבורד כדירקטור עצמאי".

גודברג מציין כי הבעיות זלגו גם לפעילות החברה. "ביקשנו מנבידאה לייצר לנו את הגרסה התרופתית של לימפוסיק לצורך ניסוי חיות. הם סיפקו לנו חומר לא מוצלח, והסתבר שהם לא ידעו את המתכון לחומר. הצלחנו לאתר את הכימאי המקורי שרקח את החומר ולייצרו מחדש. עכשיו אנחנו יודעים שזה החומר הנכון".

תכנון להנפיק חברות-בנות

לגבי העתיד ציין גולדברג כי מקרופג' תציג ביוני לשותפים פוטנציאליים את התוצאות שלה בניסויי חיות, בתקווה לחתום על שיתוף פעולה עם משקיעים אלה. אם ייחתם שיתוף-פעולה כשזה, ניתן יהיה להערכתו לעשות לחברה ספין אוף תחת משקיעים חיצוניים. הוא מעריך כי גם מוצרים אחרים של נבידאה יכולים לשמש כבסיס להקמת חברות נפרדות מן החברה האם, ואף להנפקתן בהמשך. נבידאה נושאת חוב של מעל 50 מיליון דולר, וגולדברג אמר כי החברה מקווה להגיע עוד השנה לתזרים מזומנים חיובי, וגם למחזר את החוב.

לגבי הסכם ההפצה של המוצר הנמכר היום, מוצר הלימפוסיק, גולדברג ציין כי זה מסתיים במרץ 2018, והחברה מקווה לחתום על הסכם משופר, לאחר שהמוצר יתבסס בשוק.

לגבי הפטנטים של החברה, העיקריים שבהם אמורים לפוג ב-2020 וגולדברג מציין כי ניתן להרחיב אותם ולקבל הגנה עד מועד מאוחר יותר. שיחת הוועידה הבאה של החברה תתקיים ב-5 במאי. מניית החברה עלתה אתמול 6.8% לקראת שיחת הוועידה, וירדה 2.8% לאחר המסחר.

נבידאה, חברת דיאגנוסטיקה ותרופות, נסחרת בתל אביב מסוף אוקטובר 2015 ומאז צנחה מנייתה ב-34%.

נבידאה
 נבידאה