נעילה שלילית בבורסה בתל אביב: טאואר זינקה כ-4%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; יציבות בוול סטריט ■ מחר תתפרסם ריבית בנק ישראל לחודש מאי ■ שוק הנפקות האג"ח הקונצרני בישראל ממשיך להפגין עוצמה

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (ד') בירידות שערים קלות, זאת לאחר שהמדדים המובילים באירופה עברו להיסחר במגמה מעורבת והמסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות. בשוק ממתינים להודעת בנק ישראל שצפוי לפרסם מחר את הריבית לחודש מאי.

 

במסחר באסיה נרשמו היום ירידות של עד 2.3%, כשבורסת שנגחאי אף ירדה מוקדם יותר ב-4.5%. בורסת יפן עלתה בניגוד למגמה על רקע חולשת הין מול הדולר. בנק נומורה המליץ למשקיעים להוציא את כל הכסף מהשוק הסיני.

 

מחר (ה') תתפרסם בישראל הריבית הבסיסית של בנק ישראל לחודש מאי, 3 ימים מוקדם מהרגיל עקב חג הפסח. לפי הערכות הנגידה קרנית פלוג לא צפוייה לשנות את הריבית, אך סביר שהבנק יתייחס לתחזיות הצמיחה המעודכנות וכן לתחזיות האינפלציה.  

בנק ישראל דיווח היום כי המדד המשולב למצב המשק בחודש מארס עלה ב-0.2%. קצב צמיחתו של המדד מתחילת השנה דומה לקצב גידולו הממוצע בשנת 2015, לאחר האצה זמנית ברביע הרביעי. המדד המשולב לחודש זה הושפע לטובה בעיקר מעלייה במדד הייצור התעשייתי ובמדד הפדיון של המסחר הקמעונאי בפברואר, ומעליות ביבוא מוצרי הצריכה במארס. הירידות ביצוא הסחורות וביבוא התשומות היו הגורמים העיקריים שמיתנו את קצב גידולו של המדד. 

שוק הנפקות האג"ח הקונצרני בישראל ממשיך להפגין עוצמה, כש-5.5 מיליארד שקל גויסו בבורסה מתחילת השנה. גיוסי האג"ח באים על רקע פתיחת שנה קשה במיוחד בשוק ההון, והמשך דשדוש מדכדך במדדי המניות המובילים. חודש אפריל במיוחד מסתמן כחודש שיא, כאשר חברות רבות רצות לנצל את הביקוש הבלתי נדלה של המשקיעים המוסדיים והפרטיים לסחורה חדשה ומגייסות בהיקפים חסרי תקדים.

השבוע בזק  וגם בזן  ביצעו הרחבות של סדרות אג"ח בהיקפים של 700 מיליון שקל ו-550 מיליון בהתאמה. גיוסים אלו מצטרפים לגיוס של 1.2 מיליארד שקל שהשלימה בהצלחה מליסרון ולגיוס הענק של קרוב ל-1.6 מיליארד שהשלימה כיל בתחילת החודש. חברת הביומד מנקיינד  פרסמה תשקיף מדף לגיוס של עד 500 מיליון דולר במניות או באג"ח. 

UBS מוריד היום מחיר יעד לכיל , ממחיר 26 שקל למניה ל-22 שקל, בהמלצת "קנייה". ב-UBS צופים כי הרבעון הראשון של 2016 יהיה חלש לאור מכירות נמוכות של אשלג, אך נראה כי החברה תפצה על כך ברבעונים הבאים. 

עלות שכרו של מנכ"ל סודהסטרים , דניאל בירנבאום , זינקה בשנת 2015 לכ-3.4 מיליון דולר, לעומת 778 אלף דולר ב-2014. זאת, בזמן שהמניה דווקא נפלה ב-20%.

אתמול דווח כי דני נוה, יו"ר כלל ביטוח , יעדכן את שכרו בהתאם לחקיקה החדשה לגבי שכר הבכירים בענפי הפיננסים, כך שהעלות השנתית של שכרו תיחתך בכ-36% ביחס לעלות העסקתו השנתית עד כה, ותעמוד מעתה ואילך על כ-2.4 מיליון שקל לשנה.