נעילה חיובית בבורסות אירופה על רקע התאוששות הנפט

בורסת סין ירדה כ-3%, לאחר ירידה של 4.5% מוקדם יותר ■ עליות בוול סטריט ■ מחירי הנפט מחקו ירידות של כ-3% ונסחרים בעליות חדות ■ בנק נומורה המליץ למשקיעים להוציא את כל הכסף משוק המניות בסין

בורסה אירופה סטוק  וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה אירופה סטוק וול סטריט / צלם: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') בירידות שערים, בהמשך למגמה הדומה בשאר שוקי העולם. רוב בורסות אסיה צנחו היום בחדות בעוד המסחר בוול סטריט עבר להתנהל בעליות בעקבות התאוששות מחירי הנפט.

 

מדד STOXX 600 האירופי יורד בפתיחה ב-0.3%, כשכל הסקטורים בו יורדים. 

היום דיווחו על התוצאות הכספיות החברות: הייניקן , סינג'נטה , וגם Novozymes , ARM Holdings  ו-Metro Bank.

בזירת המאקרו היום פורסם מדד המחירים ליצרן בגרמניה, ויו"ר הבנק המרכזי מריו דראגי נאם היום. האבטלה בבריטניה נותרה ללא שינוי ברמה של 5.1% אולם ברבעון הראשון של השנה נפלטו ממעגל העבודה באי הבריטי 21 אלף עובדים כשהאנליסטים צפו לעלייה של 20 אלף מובטלים חדשים. עלייה מתונה נרשמה בשכר המשולם בבריטניה - 2.2% בניכוי בונוסים.

צניחה חופשית בסין

בבורסות אסיה הבוקר נרשמה מגמה שלילית ברוב השווקים, כשבורסות שגנחאי והונג קונג ירדו בחדות והבורסה ביפן עלתה בניגוד למגמה. בוול סטריט נרשמה נעילה מעורבת. 

 

בורסת שנגחאי צנחה במסחר לאחר שבנק נומורה המליץ למשקיעים להוציא את כל הכסף מהשוק בסין. "אנחנו מתקרבים לנקודה שאחריה כבר לא יהיה טוב יותר בשוק הסיני במחצית הראשונה של 2016", אמר אנליסט הבנק. "הצמיחה הסינית לא ממריאה, והמטבע המקומי יציב מול הדולר. בנוגע לדיווחי החברות, אני לא צופה דברים מזהירים", אמר. 

בורסת יפן עלתה דווקא במסחר על רקע חולשה יחסית של הין היפני מול הדולר.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת שבין עלייה לירידה של 0.3%, על רקע התחזקות במחירי הנפט אתמול. מפיקות הנפט הגדולות אומנם לא הצליחו השבוע להגיע להסכמות באשר להקפאת תפוקות הנפט, אולם שביתה בכווית, יצואנית נפט גדולה, חתכה את התפוקה בכ-50% ותרמה להתאוששות במחירי הזהב השחור.