אחרי פולסוואגן: גם מיצובישי מודה שרימתה בבדיקות

ענקית הרכב היפנית הודתה כי זייפה נתוני צריכת דלק במעל לחצי מיליון רכבים שייצרה ■ על פי הודעת החברה, לחץ האוויר בצמיגי הרכבים שעברו את הבדיקות שונה, על מנת לשפר את הביצועים ■ בעקבות הפרסום, שווי החברה נשחק ביותר למיליארד דולר

מכונית , מפתחות, התנעה/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מכונית , מפתחות, התנעה/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

היצרנית היפנית מיצובישי מודה היום (ד') כי היא רימתה בבדיקות צריכת הדלק וזייפה נתונים בבדיקות. בעקבות הפרסום, מניות החברה צנחו ב-15% מה שגרם לירידת ערך של 1.2 מיליארד דולר בשווי המותג. יש לציין כי מדובר ב-4 מכוניות אשר משווקות ומיוצרות לשוק היפני בלבד ואינן משווקות בישראל.

נשיא החברה היפנית, שהיא יצרנית הרכב השישית בגודלה בעולם, הרכין ראשו לאות התנצלות במהלך מסיבת העיתונאים שערך ובה הודיע על המרמה. על פי הודעת החברה, הבעיה בנתוני צריכת הדק התגלתה לאחר שהמתחרה ניסאן הצביעה על אי סדרים בנתונים שהציגה מיצובישי.

 

לאחר הצגת המידע על ידי ניסאן, ערכה מיצובישי בדיקה פנימית בה התגלה כי העובדים שינו את לחץ האוויר בצמיגים, על מנת לשפר את הביצועים בבדיקה. "מדובר בבעיה בינלאומית", אמר נשיא החברה. "אנחנו יודעים שניסו להראות נתוני צריכת דלק משופרים, אך עדיין לא ברור לנו למה - בכל מקרה האחריות היא עליי".

על פי הודעת החברה, המניפולציה בנתונים נעשתה ב-625 אלף רכבים שיוצרו מאמצע 2013 ושווקו לאחר מכן לרחבי העולם. החברה הבטיחה להפסיק ולייצר את הרכבים בהם יש חשד ששונו הנתונים, לפחות עד תום החקירה.