על הכוונת של המפרק: ההחזקות של ענבל אור בחברה הציבורית

עו"ד איתן ארז מבקש מביהמ"ש להתיר לו לממש את החזקותיה של אור בשלד הבורסאי אור סיטי ■ ארז מבקש עוד למכור את זכויותיה של אור בשטר הון בסך של כ-860 אלף שקל אשר הנפיקה לאור החברה הציבורית

ענבל אור / צילום: שלומי יוסף
ענבל אור / צילום: שלומי יוסף

עו"ד איתן ארז, מי שמונה מטעם בית המשפט כמפרק זמני של החברות של ענבל אור, הגיש היום (ד') בקשה למכור את החזקותיה של אור (כ-47.7%) בשלד הבורסאי אור סיטי  החזקות.

ארז מבקש עוד להתיר לו למכור את זכויותיה של החייבת בשטר הון צמית בסך של כ-860,000 שקל אשר הנפיקה החברה הציבורית לחייבת.

עו"ד ארז מנמק את בקשתו בכך שבשלד הבורסאי מגדלאור אין כלל פעילות, והוא נמצא ברשימת שימור של הבורסה. "החברה הציבורית היא 'חברת מעטפת' כהגדרתה בתקנון הבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ", כותב ארז.

בפברואר 2015 אור רכשה את השליטה בשלד הבורסאי "אינוונטק סנטראל מלונות". אור הודיעה כי בהתאם להסכם, החברה תמקד פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית בענף הנדל"ן, במסגרת פרויקטים של תמ"א 38 ותוכניות פינוי-בינוי.

פעילות החברה הציבורית שנרכשה הייתה נפרדת מפעילות חברת אור סיטי נדל"ן, אשר נותרה חברה פרטית והמשיכה לעסוק ביזמות פרטית.

בנוסף, עו"ד ארז מציין כי על המניות של החברה ושל אור קיים שיעבוד בהיקף של מיליון שקל. לכן, ארז מציע לפרסם הזמנה להציע הצעות לרכישת מניות חברת מגדלאור (אור סיטי) וההחזקות של אור בחברה הציבורית ובמידת הצורך לערוך התמחרות בין המציעים השונים. מהתמורה שתתקבל, ארז מציע לפרוע את החוב לבעלי השיעבוד.