מלאנוקס עקפה את תחזיות ההכנסות ברבעון; איכזבה בתחזיות

איזיצ'יפ שנרכשה בפברואר תרמה באופן חלקי לתוצאות הרבעון ■ המניה נפלה אמש בכ-5%

איל וולדמן / צילום: סרטון החברה
איל וולדמן / צילום: סרטון החברה

הדוחות הראשונים של מלאנוקס  לאחר השלמת הרכישה של איזיצ'יפ היו טובים מהצפוי, אבל התחזית לרבעון השני אכזבה את המשקיעים והמניה נפלה אמש ב-5.1% במסחר המאוחר בוול סטריט.

מלאנוקס עוסקת בתחום ציוד התקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. בפברואר היא השלימה את רכישת איזיצ'יפ ב-811 מיליון דולר, כך שאיזיצ'יפ תרמה לתוצאות הרבעון הראשון באופן חלקי בלבד. הכנסות מלאנוקס ברבעון הגיעו לכ-197 מיליון דולר, גבוה מתחזית החברה שהייתה ל-190-195 מיליון דולר ומתחזיות האנליסטים לכ-192 מיליון דולר. בכך נרשמה צמיחה של 34.2% ושל 11.2% בהשוואה לרבעון המקביל ולקודם, בהתאמה.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), מלאנוקס עברה להפסד תפעולי ונקי ברבעון, לעומת רווחים בשני הפרמטרים ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הגיע ל-3.9 מיליון דולר, וההפסד הנקי הסתכם ב-7.2 מיליון דולר. בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הכוללות רישום התגמולים ההוניים לעובדים בסך 18.3 מיליון דולר, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים בסך 11.6 מיליון דולר, הוצאות הקשורות לרכישה בסך 10.2 מיליון דולר והוצאה של 5.1 מיליון דולר על הסדר משפטי - מלאנוקס רשמה ברבעון רווח נקי של 39.3 מיליון דולר, עלייה של 37.2% מהרבעון המקביל ושל 4.8% מהרבעון הקודם. הרווח הנקי למניה היה 81 סנט, גבוה ב-5 סנטים מתחזיות האנליסטים.

במהלך הרבעון מלאנוקס ייצרה 48.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת. אחרי השלמת רכישת איזיצ'יפ, היו בקופת מלאנוקס בסוף הרבעון כ-262 מיליון דולר, כשמימון העסקה כלל גם חוב בנקאי שמלאנוקס לקחה.

"אנחנו מרוצים לדווח על רבעון רביעי ברציפות של הכנסות שיא", אמר מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן. "במהלך הרבעון סגרנו את עסקת איזיצ'יפ, ואנו רואים הבטחה גדולה בשילוב המעבדים החכמים של איזיצ'יפ עם טכנולוגיית הקישוריות המובילה של מלאנוקס. אנחנו מאמינים שהחברה הממוזגת תוכל לייצר ערך משכנע ללקוחות הקיימים והעתידיים".

וולדמן הוסיף שברבעון נרשמה צמיחה חזקה בעסקי האת'רנט, וכי עסקי האינפיניבנד צמחו ביחס לרבעון המקביל.

יציבות ברווחיות הגולמית ברבעון 2

ברבעון השני מלאנוקס מצפה להכנסות של 210-215 מיליון דולר, עם רווחיות גולמית (Non-GAAP) דומה לרבעון הראשון - 71%-72%. בנוסף החברה מצפה לעלייה של 8%-10% בהוצאות התפעוליות שלה.

בבנק ההשקעות Stifel, שותפו של לאומי פרטנרס, מעריכים שאיזיצ'יפ תתרום כ-22 מיליון דולר להכנסות הרבעון השני. האנליסט קווין קסידי כתב בתגובה לדוחות, כי מלאנוקס עקפה את התחזיות על רקע המשך החוזק בביקושים לכרטיסי את'רנט של 40Gb/s. "תחזית ההכנסות נמוכה מעט מקונצנזוס האנליסטים, אך גבוהה מהתחזית שלנו", כתב קסידי. "אנו סבורים שהפער בתחזיות נובע מהכנסות איזיצ'יפ שנרכשה לאחרונה. נושא חשוב יותר לדעתנו הוא שההנהלה ציינה כי סיפקה מתגי את'רנט (spectrum) ללקוחות חדשים, וההכנסות מהתחום יתגברו במהלך המחצית השנייה".

המלצת Stifel למניה היא "קנייה" ומחיר היעד עולה בדולר אחד, ל-85 דולר, כ-60% מעל מחיר השוק. מלאנוקס נסחרת בנאסד"ק בשווי כ-2.6 מיליארד דולר.

מלאנוקס
 מלאנוקס