למרות התנגדות המוסדיים: אג"ח אי.די.בי יועמדו לפירעון מיידי

המוסדיים ביקשו לנסות להגיע לפשרה עם אלשטיין, בעוד המשקיעים הפרטיים טוענים כי אין בכך תועלת ■ המשמעות היא העמדה לפירעון מיידי של 1.2 מיליארד שקל

אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי

הודעת הבורסה ששיגרה לפני שעה קלה אי.די.בי פיתוח טומנת בחובה דרמה לא קטנה. מחזיקי האג"ח החליטו להעמיד את סדרה ט' של אי.די.בי פיתוח לפירעון מיידי.

המשקיעים המוסדיים התנגדו למהלך, כשהמשקיע המוסדי הגדול ביותר הוא פסגות, שהתנגד להעמדת הסדרה לפירעון. לפסגות הצטרפו כל יתר המוסדיים, למעט מיטב שהצביע בעד המהלך. כל יתר המחזיקים הפרטיים הצביעו בעד המהלך, וכך הבשילו התנאים להעמדת הסדרה לפירעון מיידי.

מהודעת הרמטיק, נאמן סדרת האג"ח, עולה כי תגובת השרשרת תחל כבר בימים הקרובים, ואי.די.בי פיתוח תיכנס למו"מ עם המערכת הפיננסית להסדרת כלל חובותיה.

יש לציין כי יכול להיווצר מצב בו העמדת סדרה ט' לפירעון מידי מהווה עילה לקרוס דיפולט של החברה, כלומר העמדה לפירעון מידי של כלל התחיבויותיה. לחברה יש כיום התחייבויות למערכת הפיננסית של 720 מיליון שקל (חוב לבנקים ול"אחרים" לזמן קצר וארוך) וכן עוד שתי סדרות אג"ח שהיקפן עומד על 1.1 מיליארד שקל.

עומרי כהן מוסיף: אי.די.בי מתנגדת לדרישות מחזיקי האג"ח. לפי הצהרותיה אין בכוונתה להיענות לאולטימטום שהציבו המחזיקים, כך שככל הנראה ייפגשו הצדדים בקרוב בבית המשפט.