סורוס: "מה שקורה בסין מזכיר את המשבר הגדול של 2008"

המשקיע המיליארדר: "התנאים בשוק דומים - כמו בארה"ב ב-2007-2008, גם בסין כעת יש בועת אשראי שמנפחת את עצמה ויש לזה הרבה קשר לשוק הנדל"ן" ■ "השווקים לא חסינים מקריסה, ונכון לעכשיו הם 'זורמים' עם מה שקורה בסין ואף אחד לא מעלה שאלות"

ג'ורג' סורוס/  צלם:רויטרס
ג'ורג' סורוס/ צלם:רויטרס

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס סבור כי העלייה בחוב המדיני של סין מזכירה את הסביבה הכלכלית של המשבר הפיננסי הגדול של 2008 בארה"ב. "התנאים בשוק דומים - כמו בארה"ב ב-2007-2008, גם בסין כעת יש בועת אשראי שמנפחת את עצמה ויש לזה הרבה קשר לשוק הנדל"ן", אמר סורוס.

לדברי סורוס, שדיבר בפאנל בניו יורק השבוע, "הבועה בסין עלולה להגיע לנקודת אל-חזור בלי שאף אחד יצפה לזה או יתפוס את זה בזמן. זה קרה באמריקה וזה עלול להתרחש גם בסין וזה יביא להתמוטטות כל השווקים בדומה למה שהתחיל בשנה שעברה".

המשקיע המיליארדר אמר כי רוב הנזק של בועת אשראי מגיע בסופו של מעגל בן כמה שנים, כשעוד ועוד אשראי מוזרם לשווקים כדי לעודד צמיחה - כמו שעושה הממשל הסיני מאז שנה שעברה.

"השווקים לא חסינים מקריסה, ונכון לעכשיו הם 'זורמים' עם מה שקורה בסין ואף אחד לא מעלה שאלות", אמר סורוס. "הזרמת נזילות לשווקים יכולה לקנות לך זמן, אבל היא יוצרת בעיה גדולה יותר - ואנחנו כבר שם". סורוס המשיך והזהיר, כי המתרחש בסין צריך להדליק נורה אדומה כי לא נראה בעתיד הקרוב שהממשל יחדל מהתמריצים, כי הוא רוצה להמשיך ולעודד צמיחה במדינה.