וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; הנאסד"ק ירד 0.8%

שוויה של מיקרוסופט נחתך ב-30 מיליארד דולר ■ היום דיווחו לפני המסחר מקדונלד'ס, קאטרפילר, ג'נרל אלקטריק, האניוול וקימברלי קלארק ■ הנפט סיכם את השבוע בעלייה של יותר מ-8% ■ מדד הייצור בשפל של שש שנים וחצי

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר, במגמה מעורבת, עם עלייה של 0.1% בדאו ג'ונס, וירידה של 0.8% בנאסד"ק. בזירת המאקרו פורסם היום מדד הייצור בארה"ב. אתמול הדוחות של החברות אכזבו את המשקיעים והמסחר ננעל בירידות של עד 0.6%.

 

גוגל   (אלפאבית) ומיקרוסופט  פרסמו אמש לאחר הנעילה דוחות מאכזבים - ירידה ברווח ו/או בהכנסות, ופספוס של צפי האנליסטים בוול סטריט. שתי המניות ירדו בחדות אחרי הנעילה, והן צנחו גם במסחר היום, כשהירידה במיקרוסופט מחקה 30 מיליארד דולר משווי החברה. היום דיווחו כמה ענקיות, כמו מקדונלד'ס , קאטרפילר  וג'נרל אלקטריק . מדווחות נוספות לפני הפתיחה היו היום האניוול , וקימברלי-קלארק 

מחיר הנפט עלה היום במסחר: מחיר חבית נפט מסוג WTI עלה כ-1.4%. מוקדם יותר המחירים של הזהב השחור עלו בחדות - עד 3%, לאחר שאתמול במסחר ירדו עד 1.5%.

 

היום פורסם מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור בארה"ב שהראה צניחה לרמה הנמוכה ביותר זה שש שנים וחצי. המדד הראה על ירידה ל-50.8 נקודות באפריל, הרמה הנמוכה ביותר מספטמבר 2009, לעומת 51.5 נקודות במארס.

"שבוע המסחר שנגמר היום עדיין יכול להסתיים טוב, והקטיעה של רצף העליות מאתמול יכולה להיחשב כמימוש רווחים ותו לא", אמר כריס בוכמפ (Chris Beauchamp) אנליסט בכיר מ-IG. "אבל אם הדוחות הגרועים מאתמול ימשיכו גם היום - האופטימיות עלולה להיעצר ברגע", לדבריו.  

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס אמר היום כי העלייה בחוב המדיני של סין מזכירה את הסביבה הכלכלית של המשבר הפיננסי הגדול של 2008 בארה"ב. "התנאים בשוק דומים - כמו בארה"ב ב-2007-2008, גם בסין כעת יש בועת אשראי שמנפחת את עצמה ויש לזה הרבה קשר לשוק הנדל"ן", אמר סורוס. לדבריו, "השווקים לא חסינים מקריסה, ונכון לעכשיו הם 'זורמים' עם מה שקורה בסין ואף אחד לא מעלה שאלות. הזרמת נזילות לשווקים יכולה לקנות לך זמן, אבל היא יוצרת בעיה גדולה יותר - ואנחנו כבר שם".

 

באירופה המדדים ירדו עד 1% על רקע דוחות מאכזבים שפירסמו היום יצרניות הרכב. באסיה המסחר ננעל במגמה מעורבת שבין עלייה של 1.2% ביפן לירידה של 0.7% בהונג קונג.  

מלבד שתי ענקיות הטכנולוגיה - גוגל ומיקרוסופט - שנסחרו תחת לחץ היום, גם אפל   ריכזה עניין שלילי לאחר שבית ההשקעות ריימונד ג'יימס הוריד את תחזית מכירות האייפון של אפל ברבעון. מכירות חלשות של סמארטפונים ברבעון התבטאו השבוע בתחזיות העגומות של יצרנית השבבים לסמאטרפונים - קואלקום