לאומי: "מחירי האג"ח הממשלתיות בעולם ברמה גבוהה מאוד"

בסקירתם השבועית ממשיכים כלכלני לאומי להמליץ על חשיפה מנייתית "ממוצעת", וכותבים: "מבין הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר"

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

"נתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה מצביעים על קצב צמיחה חיובי, גם אם מתון. קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור דומה לזה של שנת 2015. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר", כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית שלהם.
לפי לאומי, "המדיניות המוניטרית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, וקצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון בהשוואה להעלאות ריבית בעבר. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות. קצב האינפלציה העולמי צפוי לעלות בהדרגה, גם כתלות במחירי האנרגיה והסחורות.
"קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, סחורות, אג"ח קונצרניות) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתיות, המהווים 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק".
בלאומי ממליצים על חשיפה מנייתית "ממוצעת" בתיקים, לאור הערכה שקצב צמיחה חיובי (גם אם מתון) במהלך שנת 2016, והרכב הצמיחה, יתמכו בשיפור מסוים ברווחיות הפירמות הן בחו"ל והן בישראל. ניתן לרכוש הגנות על החשיפה המנייתית בחו"ל ובישראל, לאחר הירידה החדה שהתרחשה בתנודתיות הגלומה באופציות על מדדי המניות המרכזיים בחודשיים האחרונים, והירידה בעלות הגנות אלו.
לדברי הבנק, "מחירי האג"ח הממשלתיות בעולם נמצאים ברמה גבוהה מאוד. אנו ממליצים לשמור על מח"מ בינוני-קצר בתיקי ההשקעות, תוך מתן עדיפות לאג"ח קונצרניות בדירוגים גבוהים על אג"ח ממשלתיות בחו"ל. בשוק האג"ח הקונצרני, הן בחו"ל והן בישראל, אנו מעדיפים להתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים חלף הדירוגים הנמוכים".
בבנק מייחסים גם לקצב האינפלציה, וכותבים כי הוא "צפוי להמשיך ולעלות באופן מתון לאורך שנת 2016, ואנו מעריכים שתהיה לכך השפעה חיובית על ציפיות האינפלציה של המשקיעים. אנו ממליצים על חשיפה מאוזנת בין האפיק השקלי והאפיק הצמוד בתיקי ההשקעות".
עוד צופים בבנק, כי "העלייה במחירי הסחורות עשויה להקל על מצבן של מדינות יצואניות חומרי גלם. אנו מותירים את המלצתנו ל'חשיפת שוק' במניות שווקים מתעוררים".