ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; פריגו צנחה ביותר מ-18%

מכירות הבתים החדשים ירדו באופן מפתיע ■ דוחות: זירוקס, הליברטון ו-KKR ■ בהמשך השבוע ידווחו אפל, איביי ופייסבוק ■ הפדרל ריזרב יפרסם את החלטת הריבית ביום רביעי ■ הממשל הפדרלי הנפיק היום אג"ח ב-26 מיליארד דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ב') בירידות שערים וזאת בהמתנה לאירוע המרכזי של השבוע - ישיבת הריבית של הפדרל ריזרב ביום רביעי. מחירי הנפט  חזרו לרדת היום, וענת הדוחות לרבעון הראשון תמשיך השבוע במלוא המרץ. בזירת המאקרו פורסם היום רק נתון אחד. ביום שישי המדדים סגרו במגמה מעורבת שבין עלייה של 0.1% לירידה של 0.8%. 

 

בזירת המאקרו הופתעו היום המשקיעים כשמכירות הבתים החדשים בחודש מארס ירדו ב-1.5% ל-511 אלף וזאת לאחר ציפיות ל-518 אלף מ-512 אלף בתים חדשים שנמכרו בחודש פברואר.

ביום שישי מחירי הנפט עלו, והמגמה השתנתה כשהנפט ירד ביותר מ-2% מתחת לרמת 43 דולר לחבית. 

 "הפוקוס חוזר לבנקים המרכזיים השבוע, וייתכן כי בפנינו שבוע תנודתי בבורסות", אמר קרייג אלרם אנליסט שווקים ב-Oanda. הבנק האמריקאי יכריז ביום רביעי על הריבית, וגם אם אינו צפוי לבצע מהלך, הוא עשוי לדבר על התחזיות הכלכליות שלו לכלכלת ארה"ב ועל קצב העלאות הריבית בהמשך השנה. גם הבנק היפני יפרסם ביום חמישי את ההודעה על המדיניות המוניטרית וייתכן שיודיע על עוד תמריצים לשווקים.

אלרם הוסיף בהקשר זה, כי להערכתו עדיין צפויות שתי העלאות ריבית בארה"ב ב-2016 וייתכן כי ההודעה ביום רביעי תאשר זאת. "השוק רק מחפש רמזים באשר למועד ההעלאה הבאה - יוני או דצמבר", אמר.  

באירופה המסחר התנהל היום בירידות של עד 1% על רקע נתוני מאקרו ודוחות לא טובים שפורסמו. באסיה המסחר ננעל מוקדם יותר בירידות של עד 0.8%.

מניית פריגו  הגיבה להודעת החברה על מינוי מנכ"ל חדש כשבמקביל פרסמה פרסמה אזהרת רווח לרבעון הראשון של השנה. החברה דיווחה על עזיבתו של ג'וזף פאפא את תפקיד יו"ר ומנכ"ל פריגו לטובת ניהול חברת התרופות Valeant כשבמקביל הודיעה על מינויו של נשיא החברה, ג'ון הנדריקסון, כמחליפו של פאפא. 

אבל התגובה האגרסיבית של המשקיעים היא לאזהרת הרווח לרבעון הראשון של השנה. פריגו מצפה להכנסות של 1.33-1.35 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.71-1.77 דולר למניה - נמוך משמעותית מקונצנזוס האנליסטים, שציפה להכנסות של 1.4 מיליארד דולר ורווח של 1.89 דולר למניה.

 זירוקס  פרסמה את דוחות הרבעון הראשון שלה, כמו גם חברת  הליברטון  וחברת KKR & Co.

מחר אפל  תדווח על הדוחות הכספיים לאחר נעילה המסחר, וכן ידווחו 3M , חברות התקשורת AT&T ו- T-Mobile, הקמעונאית המקוונת eBay , הרשת החברתית טוויטר , יצרנית מוצרי החשמל Whirlpool , ועוד.

ביום רביעי פייסבוק  תדווח לאחר הנעילה, וכן ידווחו בואינג , חברת הצמיגים גודייר , טקסס אינסטרומנטס , ועוד. ביום חמישי אמזון   תדווח לאחר הנעילה, וכן קוקה קולה ,  וקולגייט-פלמוליב , דומינוס פיצה, דאו כימיקלים , גרופון , ולינקדאין . ביום שישי ידווחו ענקיות האנרגיה שברון  ואקסון מובייל , חברת הדירוג מודי'ס , ורויאל קריביאן