אורי אולניק, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, הלך לעולמו

מאז עזב אולניק את משרד התקשורת הוא עבד בתפקיד בכיר בקומברס, ובתפקידו האחרון עבד כבכיר באמדוקס ■ הוא התמוטט אתמול באיטליה, לשם טס לטיול עם אשתו

אורי אולניק/ צילום: תמר מצפי
אורי אולניק/ צילום: תמר מצפי

אורי אולניק, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, הלך אתמול לעולמו באיטליה. אולניק טס לטיול עם אשתו, ולאחר הנחיתה במילאנו התמוטט באופן פתאומי. ניסיונות ההצלה לא צלחו, וגופתו תובא ארצה בימים הקרובים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין, שאולניק היה מנכ"ל משרדו בתקופה שריבלין כיהן כשר התקשורת, פועל לזירוז החזרת הגופה לארץ. באיטליה חוגגים את יום העצמאות, ומכאן הקושי. 

אולניק כיהן כמנכ"ל משרד התקשורת במשך 3.5 שנים, ועזב בשנת 2004. מאז עזב אולניק את משרד התקשורת הוא עבד בתפקיד בכיר בקומברס, ובתפקידו האחרון עבד בתפקיד בכיר באמדוקס. מנהלו באמדוקס, שוקי שפר, פירסם אתמול (א') הודעה לעובדים והודיע על פטירתו הפתאומית של אולניק. בהודעה הוא הביע כאב על אובדן חבר אישי שלו ועל תרומתו לחברה. הוא סיפר כי אולניק היה איש של אנשים, מקצוען אמיתי, צנוע וג'נטלמן, ואמר כי הוא יחסר לו מאד ולחברה. 

אולניק הצטרף למשרד התקשורת ביחד עם מי שכיהן אז כשר התקשורת, בנימין (פואד) בן-אליעזר, בתקופת ממשלת ברק. הוא שימש כעוזרו הבכיר באותה התקופה, ופואד היה זה שהמליץ לריבלין להשאיר את אולניק במשרד ולמנותו לתפקיד המנכ"ל, כאשר התחלפה הממשלה, ואריאל שרון ז"ל מונה לראש הממשלה. ריבלין קיבל את ההמלצה, ולאחר שלמד להכיר את אולניק, מינה אותו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. 

לאחר מספר שנים סיים אולניק את תפקידו ופרש, וזאת לאחר שהחליט כי ברצונו לפנות לתחומים חדשים ולא להישאר בתחום התקשורת. מאז עזב ניתק עצמו לחלוטין מעולם התקשורת והתרכז בתחום המכירות, ראשית בקומברס ואחר-כך באמדוקס שאליה הצטרף ב-2009. מועד הלווייתו טרם נקבע. 

בתקופת כהונתו של אולניק נפתח שוק התקשורת בפס רחב, שוק השיחות הבינלאומיות נפתח לתחרות נוספת, נקבעה הרפורמה ברשות הדואר, והכבלים התארגנו לקראת כניסה לתחרות בשוק הפנים-ארצי.