פריגו: אזהרת רווח לרבעון והתפטרות המנכ"ל; המניה צונחת

פריגו צופה הכנסות של 1.33-1.35 מיליארד דולר ברבעון הראשון ורווח נקי של 1.71-1.77 דולר למניה - נמוך משמעותית מקונצנזוס האנליסטים ■ נשיא החברה ג'ון הנדריקסון יחליף את גו' פאפא בתפקיד המנכ"ל

מניית פריגו   צונחת במסחר המוקדם בוול סטריט ב-8.9%, לאחר שהחברה הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש ופרסמה אזהרת רווח לרבעון הראשון של השנה.

לאחר הדיווחים בסוף השבוע על עזיבתו הצפויה של ג'וזף פאפא את תפקידו כיו"ר ומנכ"ל פריגו לטובת ניהול חברת התרופות Valeant, הודיעה פריגו רשמית על מינויו של נשיא החברה, ג'ון הנדריקסון, כמחליפו של פאפא.

במקביל, החברה סיפקה מספרים מאכזבים בנוגע לתוצאות הרבעון הראשון של 2016. פריגו מצפה להכנסות של 1.33-1.35 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.71-1.77 דולר למניה - נמוך משמעותית מקונצנזוס האנליסטים, שציפה להכנסות של 1.4 מיליארד דולר ורווח של 1.89 דולר למניה.

חברת התרופות פריגו נסחרת במקביל בבורסות ניו-יורק ותל-אביב בשווי של 17.4 מיליארד דולר. מנייתה איבדה כ-22% מאז שבעלי המניות של החברה דחו את הצעת הרכש העוינת שהגישה מיילן, בנובמבר האחרון.

פריגו מעדכנת (שוב) גם את התחזית השנתית ל-2016. החברה מצפה לרווח נקי של 8.2-8.6 דולר למניה, לעומת 7.59 דולר ב-2015. התחזית כבר הונמכה לאחרונה מ-9.5-10.1 דולר למניה ל-9.5-9.8 דולר למניה, וכאמור כעת מונמכת שוב. בחברה מציינים כי הסיבה גם הפעם היא ביצועים חלשים מהצפוי בחטיבת ה-BCH, שמבוססת למעשה על רכישת אומגה הבלגית, שבוצעה ב-2015.

יתרה מכך, החברה אף זיהתה צורך בהפחתות של נכסים בלתי מוחשיים בחטיבה זו, והיא בוחנת את הנדרש ותעדכן בנושא עם פרסום דוחות הרבעון הראשון. בשלב זה, פריגו אינה יודעת להעריך את היקף ההפחתות ואם הן עלולות להיות מהותיות.

מנכ"ל חדש

פאפא - שניהל את פריגו כמעט עשור והוביל אותה לביצוע רכישות, התרחבות מהותית בעסקיה ולתשואה פנומנלית במניה - עוזב דווקא לאחר הצלחה גדולה במאבק מול מיילן, שבו בעלי המניות הביעו את אמונם בו ובחברה. לאחר שהצעת הרכש של מיילן נדחתה, אמר פאפא כי "אני שמח שבעלי המניות של פריגו הביעו את תמיכתם הברורה בצוות ההנהלה ובאסטרטגיה שלנו לטווח הארוך".

כאמור, פריגו הודיעה על מינוי הנדריקסון למנכ"ל החברה, ובמקביל דיווחה גם על מינוי לורי ברלס כיו"ר. לדברי ברלס, "הדירקטוריון החליט לקדם את ג'ון לתפקיד המנכ"ל, לאחר שבתפקידו כנשיא הוביל את הפעילות הגלובלית של פריגו והיה אחראי לכמעט 70% מעובדי החברה. ג'ון הוא מנהיג יוצא דופן שמחויב לערכי הליבה שלנו, ויחד עם ניסיונו העשיר, הוא המתאים ביותר להוביל את פריגו בהצלחה אל העתיד. אנחנו בטוחים שהוא בעל מומחיות בתעשייה וניסיון תפעולי שיובילו אותנו להמשך צמיחה".

הנדריקסון שימש כנשיא פריגו מאוקטובר האחרון, וקודם כיהן בתפקיד מנהל התפעול ושרשרת האספקה במשך כ-9 שנים. הוא עובד ותיק בחברה, מאז 1989. להנדריקסון יש תואר שני במינהל עסקים ותואר ראשון בהנדסת כימיה.

לדברי הנדריקסון, "יש לי הזכות להיבחר כמנכ"ל ולהוביל את החברה קדימה. צוות ההנהלה הוותיק בפריגו ממצב את החברה בהצלחה לקראת עתיד נהדר. אנו מטמיעים תוכניות אסטרטגיות בארגון ומכירים בצורך להשיג את יעדינו, תוך שאנו ממוקדים במשמעת תפעולית".

הנדריקסון ביקר לאחרונה בישראל והתראיין ל"גלובס". בראיון התייחס הנדריקסון לאכזבת המשקיעים מהתוצאות ברבעון הקודם (הרביעי של 2015), ונשאל האם הוא חושב שהם מתחרטים על הסירוב למיילן. "אני מקווה שלא", אמר הנדריקסון. "אני מקווה שהם עדיין מאמינים בסיפור של פריגו כחברה עצמאית, שיש לה יכולת להמשיך לפתח ולהביא מוצרים לשוק, להציג רווחים ולצמוח. אני לא רוצה לדבר בשמם, אבל מקווה שהם לא מתחרטים. אני מכיר בכך שאנחנו לא נמצאים כרגע במקום שאנחנו מאמינים שאנחנו צריכים להיות בו".

הוא הוסיף מחמאות על הפעילות בישראל (הכוללת כ-1,200 עובדים) ואמר כי "קנינו את אגיס (חברת התרופות שהייתה בשליטת מורי ארקין, ש' ח' ו') לפני כעשור, וכבר אז היו פה עובדים וצוות פיתוח נהדרים. המשכנו להשקיע והגענו להחלטה להרחיב ולהשקיע משמעותית בנגב, גם בעזרת הממשלה. יצרנו פה פעילות ברמה עולמית, יש כאן הנהלה מצוינת, ונמשיך להשקיע כאן. היום האתר הרבה יותר גדול ממה שצריך, כך שנוכל להרחיב את הפעילות בקלות, להוסיף עובדים, להצמיח את המכירות ואת הרווחים".