יעלון מקדם את מינוי תא"ל (מיל') אורי אגמון ליו"ר תעש

גורמים ביטחוניים: סיכוי גבוה מאוד שימונה לתפקיד בימים הקרובים ■ אגמון משמש כיום כראש מינהלת המעבר של החברה לדרום

אורי אגמון. צפוי להחליף את אודי אדם  / צילום: אלי שני - ויקיפדיה
אורי אגמון. צפוי להחליף את אודי אדם / צילום: אלי שני - ויקיפדיה

תת-אלוף (במיל') אורי אגמון הוא המועמד המוביל לתפקיד יו"ר התעשייה הצבאית (תעש מערכות). את מועמדותו של אגמון לתפקיד מקדם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. גורמים ביטחוניים אמרו בשיחות עם "גלובס" כי בהיותו מועמד מטעם יעלון - הסיכוי שאגמון ימונה בימים הקרובים באופן רשמי לתפקיד גבוה מאוד.

המינוי כרוך בהסכמת שר האוצר, משה כחלון, וזאת בשל היותה של תעש מערכות חברה ממשלתית. גורמים ביטחוניים העריכו כי בין השרים תושג הסכמה על מינוי זה.

אגמון משמש כיום ראש מינהלת המעבר של תעש מערכות לדרום. החברה - שנמצאת בהליכים מתקדמים לקראת הפרטה ומכירה למשקיע פרטי - אמורה להעתיק את פעילותה מרמת-השרון לרמת-בקע שבנגב בשנת 2020. עם ביצוע תוכנית זו, תעש תפנה שטחים נרחבים ברמת-השרון לטובת בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור.

לפני שמונה לתפקיד ראש מינהלת המעבר של תעש לרמת-בקע, אגמון שימש ראש תשלובת התחמושת של החברה. הוא השתחרר מצה"ל ב-1995, לאחר שמילא שורה של תפקידי פיקוד בכירים. בין תפקידיו באזרחות, שימש מנכ"ל חברת מרקורי. בעבר שימש גם יו"ר חברת להבות, שעוסקת במערכות לכיבוי אש ובבעלות קיבוץ להבות הבשן.

לקראת סבב מינויים

מינויו הצפוי של אגמון לתפקיד יו"ר תעש מערכות הוא חלק מתהליך של חילופי גברי בצמרת מערכת הביטחון בעקבות פרישתו הצפויה, כנראה בעוד חודש בקירוב, של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') דן הראל. את מקומו של הראל עתיד לתפוס מי שמכהן כיום בתפקיד יו"ר תעש, אלוף (במיל') אודי אדם.

על-פי הערכות של גורמים ביטחוניים, כבר בשבועות הקרובים יתקבלו ברשות החברות הממשלתיות ובמשרד האוצר החלטות משמעותיות הקשורות לגורל התוכנית להפרטת התעשייה הצבאית. זאת, לאחר שבמשך השנה האחרונה פירסמה רשות החברות מכרז הפונה למשקיעים ולחברות להתמודד על רכישתה. יותר מעשר חברות וקבוצות של משקיעים התמודדו - אך פרשו מהמרוץ, כך שאלביט מערכות שבבעלות מיקי פדרמן היא המועמדת היחידה לרכישת תעש.

גורמים באוצר וברשות החברות חלוקים בנוגע להמשך ההתקדמות בהליכים הקשורים להפרטת תעש: על-פי הערכות, בשבועות הקרובים יוחלט אם להמשיך את המו"מ עם אלביט מערכות לקראת התכנסות למחיר מוסכם שתשלם על החברה, או לפרסם מכרז חדש.

מנכ"ל תעש מערכות הוא אבי פלדר. בשורות החברה מועסקים כיום כ-2,400 עובדים, וזאת לאחר שבשנתיים האחרונות פרשו משורותיה כ-1,300 עובדים כחלק מתוכנית שהובילו פלדר והיו"ר היוצא אדם למען הכנת החברה להפרטה. בד בבד עם תוכנית הפרישה, בשנה האחרונה החברה קלטה לשורותיה 150 מהנדסים בקירוב - כחלק מתוכניות פיתוח של אמצעי לחימה מתקדמים שהיא מובילה.