עליות שערים בסיום המסחר בבורסות אירופה

המדדים באירופה עלו עד 0.5% ■ חוזים שליליים בוול סטריט לאחר נעילה מעורבת אמש ■ ירידות של עד 0.4% באסיה ■ דוחות מאכזבים של ענקיות הטכנולוגיה אחרי סיום המסחר בארה"ב ■ היום החלטת הריבית של הפדרל ריזרב

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה סגרו היום (ד') בעליות שערים, וזאת למרות הפתיחה השלילית בניו יורק והירידות באסיה. המשקיעים הגיבו לדוחות כספיים מאכזבים שפורסמו בארה"ב ובאירופה, וממתינים להודעות מהבנקים המרכזיים בארה"ב וביפן. מחירי הנפט עולים היום ומניות האנרגיה מגיבות בהתאם.

 

המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת שבין ירידה לעלייה של 0.2%, ומחר הנפט עלה מעבר לרף 44 הדולר לראשונה מחודש נובמבר האחרון, והיום הוא עולה אף יותר. לאחר סיום המסחר אפל וטוויטר דיווחו על דוחות מאכזבים לרבעון הראשון, ואיביי דיווחה על תוצאות שעקפו את הצפי המוקדם.

היום הפדרל ריזרב יפרסם את החלטת הריבית שלו בארה"ב, וגם אם אינו צפוי לבצע מהלך, הוא עשוי לדבר על התחזיות הכלכליות שלו לכלכלת ארה"ב ועל קצב העלאות הריבית בהמשך השנה. להערכת רבים, הפד צפוי להעלות את הריבית עוד השנה, כאשר הוויכוח הוא האם יתבצעו 2 העלאות או שמא רק אחת. פעילי השוק יחפשו היום רמזים באשר למועד ההעלאה הבאה, ייתכן כבר בחודש יוני, או דצמבר.

 

הבנק היפני יפרסם מחר את ההודעה על המדיניות המוניטרית וייתכן שיודיע על עוד תמריצים לשווקים. בורסת יפן סיימה היום בירידה של כ-0.4%. 

בין המדווחות היום באירופה - חברת המזון הבלגית דלהייז גרופ , שדיווחה על דוחות טובים. חברת הום ריטייל  דיווחה על תוצאות חלשות ברבעון הראשון, פיג'ו-סיטרואן הצרפתית דיווחה על ירידה ברווחים, וחברת הלבשת הספורט אדידס  העלתה תחזיות. בנק ברקליס  דיווח בבריטניה על צניחה ברווחים.

בארה"ב מניית אפל נפלה אמש כ-8% אחרי סיום המסחר בוול סטריט לאחר שדיווחה על ירידה ברווח ובהכנסות, וכן במכירות האייפונים לראשונה זה 13 שנה. טוויטר נפלה גם כן אחרי שדיווחה על דוח חלש מהצפי, ואיביי עלתה במסחר המאוחר על רקע דוחות חזקים מהצפוי.

ירידות באסיה  

באסיה מדד ה-MSCI ירד כ-0.6% בטוקיו, ורשם את רצף הירידות הארוך ביותר מזה כחודשיים. הבורסות ירדו עד 0.4% בסיום, לקראת פגישת הבנק המרכזי ביפן שצפויה מחר. אנליסטים מעריכים כי הבנק היפני עשוי להודיע על תוכנית תמריצים נוספת לשווקים בדמות הגדלת רכישות האג"ח הממשלתיות.