פייסבוק מכה את התחזיות: המניה טסה לאחר המסחר ב-7%

פייסבוק השיגה ברבעון החולף רווח של 77 סנט למניה והכנסות של 5.38 מיליארד דולר ■ התחזיות צפו לרווחים של 62 סנט למניה ■ מספר המשתמשים הפעילים מידי יום ממשיך לעלות ועומד על מיליארד ■ ההכנסות מתחום המובייל עלו והן מהוות 83% מכלל הכנסות החברה ■ פייסבוק מתכוונת להנפיק מניות שלא יהיו בעלות זכות הצבעה - מהלך זהה לזה שנקטה בו גוגל

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

בעוד המשקיעים מאוכזבים מדוחות אפל, הרשת החברתית הגדולה בעולם מפתיעה עם דוחות חזקים.

פייסבוק מדווחת על רווחים של 77 סנט למניה (לאחר התאמות חשבונאיות), לעומת קונצנזוס התחזיות שצפה רווחים של 62 סנט למניה. הכנסות הרשת הסתכמו ב-5.38 מיליארד דולר, לעומת התחזיות שצפו 5.26 מיליארד דולר והכנסות הרבעון המקביל שהסתכמו ב-3.5 מיליארד דולר.

באשר לפעילות המשתמשים הרשומים ברשת החברתית, פייסבוק ממשיכה להיות המדינה הגדולה בעולם עם כמות משתמשים רשומים של 1.65 מיליארד בעוד 1.5 מיליארד משתמשים פעילים באופן קבוע ברשת החברתית. הנתון מתייחס לממוצע חודשי שמתפרש על פני שנה.

מספר המשתמשים הרשומים הפעילים מדי יום ברשת החברתית ממשיך לעלות, והוא מסתכם ברבעון הראשון של השנה במיליארד לעומת 989 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

תחום המובייל ממשיך להיות דומיננטי כשהכנסות החברה מתחום זה עלו ל-83%, לעומת שיעורן ברבעון המקביל שעמד 73%.

פייסבוק מתכננת הנפקת מניות נוספת או פיצול של המניות שלה למניות בעלות זכות הצבעה ומניות שאינן בעלות זכות הצבעה, מהלך זהה למהלך בו נקטה לא מכבר גוגל ונועד למעשה להגדיל את הסחירות של המניה מבלי לפגוע באמצעי השליטה של בעלי השליטה הקיימים בחברה.