נעילה מעורבת באירופה; הניקיי היפני צנח בצל החלטת הבנק המרכזי

התקוות של הסוחרים לתוכנית תמריצים נוספת של הבנק המרכזי היפני נכזבו ■ אתמול הותיר הפדרל ריזרב את שיעור הריבית בארה"ב ללא שינוי, כצפוי ■ הין זינק מול הדולר ■ דויטשה בנק עלתה לאחר הדוחות

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה מחקו היום (ה') ירידות של יותר מ-1.5% וננעלו במגמה מעורבת. זאת כשהמסחר הושפע מהודעות הפדרל ריזרב אתמול ובעיקר מהודעת הבנק המרכזי ביפן היום, אך לקראת הסיום, האפקט של הבנקים המרכזיים התפוגג.

 

מניית דויטשה בנק נסחרה על רקע ירידה של 58% ברווח ברבעון הראשון לכ-236 מיליון אירו, לעומת צפי אנליסטים להפסד.

מניית איירבוס צנחה בחדות לאחר שיצרנית המטוסים דיווחה על ירידה של כ-50% ברווחי הרבעון האחרון.

בורסות אסיה נסחרו היום (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. בורסת טוקיו צנחה לאחר שהבנק המרכזי של יפן הותיר את המדיניות המוניטארית שלו ללא שינוי ובכך הכריז את המשקיעים והסוחרים שקיוו להכרזה על הרחבה של תוכנית התמריצים. במקביל, הין מזנק בכ-1.9% מול הדולר.

 

כלכלני שרודרס מציינים בסקירה שפרסמו על יפן כי "למרות שהתנודתיות עשויה להימשך בטווח הקצר, המניות ביפן נראות זולות יחסית וצפוי שיפור בתוצאות החברות בטווח הארוך. כדאי לעקוב אחרי עונת הדוחות ביפן בשבועות הקרובים. נראה שנוצרה הזדמנות השקעה בבורסות טוקיו לטווח הארוך".

בארה"ב הסתיים אתמול המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. אמש הודיע הפדרל ריזרב שהחליט להותיר את הריבית ללא שינוי. בנימוקי ההחלטה רמזו בפד כי הצמיחה הנמוכה מדאיגה, זאת בעוד שוק העבודה מתאושש.

בפד מציינים את רמת ההוצאה הנמוכה של משקי הבית ואת רמת ההשקעות הנמוכה בעסקים בארה"ב. ההודעה של הפד גורמת להערכות מנוגדות כשבלומברג מעדיך את הרמזים על העלאת ריבית ביוני בעוד רויטרס מעדיף את ההערכה שהעלאת הריבית מתרחקת עוד.

בשוק האג"ח מפרשים את הודעת הפד בכך שלא תהיה העלאת ריבית קרובה ואף סוחרי אג"ח צוטטו כאומרים שהעלאת ריבית לא תעלה על הפרק עד לפברואר 2017. בהתאם להערכות אלה ירדו התשואות על האג"ח הממשלתי לאורך כל העקום. 

 

גם הבנק המרכזי של ניו זילנד הותיר היום את גובה הריבית במדינה על 2.25%. 

מניית סמסונג ירדה לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים. ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית דיווחה על גידול של 11.7% ברווח התפעולי ברבעון הראשון לרמה של כ-5.82 מיליארד דולר (6.68 טריליון וון).