הונו של מייסד אמזון ג'ף בזוס זינק ב-6 מיליארד דולר ביממה

אמזון עקפה אמש את תחזיות האנליסטים בדוחות הכספיים, ומניית החברה מזנקת בכ-10% ■ הונו של בזוס מסתכם כעת בכ-60 מיליארד דולר, והוא עקף את איש העסקים המקסיקני קרלוס סלים וטיפס למקום הרביעי ברשימת עשירי העולם

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס

הונו של מייסד אמזון  ג'ף בזוס זינק בכ-6 מיליארד דולר ביממה האחרונה לאחר שענקית המסחר המקוון שבבעלותו ניפצה את תחזיות האנליסטים בתוצאות הרבעון הראשון, ומניית החברה מזנקת בכ-10%.

בשורה העליונה דיווחה אתמול אמזון על הכנסות של כ-29.1 מיליארד דולר, עלייה של 28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומעל צפי אנליסטים לכ-28 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.07 דולר לעומת צפי אנליסטים ל-58 סנט בלבד. זה הרבעון הרביעי ברציפות שבו מציגה אמזון רווח.

בזוס, שהונו מסתכם כעת (על הנייר) ב-60 מיליארד דולר, עקף את המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים וטיפס למקום הרביעי ברשימת עשירי העולם. 

הונו של סלים, שדורג בעבר כאיש העשיר בעולם, ירד ב-3.4 מיליארד דולר ל-55 מיליארד דולר אתמול, כאשר מניית חברת הטלקום שבבעלותו America Movil  צנחה בשיעור החד ביותר מזה 8 שנים, לאחר שהחברה דיווחה על המשך התכווצות הרווח בפעילות במקסיקו.

לשם השוואה, פייסבוק דיווחה גם היא מוקדם יותר השבוע על תוצאות כספיות טובות בהרבה מקונצנזוס האנליסטים, אך הונו של מייסד הרשת החברתית מארק צוקרברג צמח "רק" ב-3.6 מיליארד דולר נכון ליום חמישי. צוקרבבג מדורג במקום ה-8 ברשימת עשירי העולם.