UBS: אלה הסימנים לכך ש"סוף המשחק" בשוק המניות מתקרב

ג'וליאן עמנואל, אסטרטג בכיר ב-UBS, טוען כי לפני קריסת שוק המניות ב-2000 ו-2007 ניתן היה לזהות שתי מגמות מרכזיות: ירידה חדה בפעילות המיזוגים והרכישות ומעבר ממניות בסקטורים של תשתיות וצריכה למניות מתחום הפיננסים ■ הוא טוען כי ניתן לזהות את המגמות הללו כעת, בין היתר בשל העלאות הריבית הצפויות בארה"ב

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

ג'וליאן עמנואל, אסטרטג בכיר ב-UBS, פרסם היום (ו') מזכר ללקוחות הבנק ובו מעריך שקיימים מספר סימנים המאותתים על "סוף המשחק" בשוק המניות.

עמנואל מציין בסקירה שפרסם כי גם לפני התפוצצות בועת הדוט.קום וגם לפני פיצוץ בועת הדיור בארה"ב ב-2007, ניתן היה לזהות שתי מגמות מרכזיות: ירידה חדה בפעילות המיזוגים והרכישות ומעבר ממניות בסקטורים של תשתיות וצריכה למניות מתחום הפיננסים. הוא טוען כי לאחרונה ניתן לזהות את המגמות הללו בשווקים ולכן הוא חושש שה"פיצוץ" בשוקי המניות קרוב מתמיד.

לטענתו של עמנואל, גל המיזוגים והרכישות שהגיע לשיאו ב-2015 נמצא כעת בדעיכה מסוימת. בנוסף, ניתן לזהות מגמה של מימוש ההחזקות במניות של מוצרי צריכה (consumer staples) והתשתיות ומעבר למניות הפיננסים, שצפויות להרוויח מהעלאת הריבית בארה"ב.

עמנואל טוען עוד כי העלאת הריבית הראשונה מזה 9 שנים בארה"ב הייתה למעשה הסנונית שמבשרת את קיצו של השוק השורי. עם זאת, באותה נשימה הוא מעריך שהשוורים ימשיכו לדהור גם השנה ומדד ה-S&P יטפס לרמה של 2,175 נקודות. הוא סבור כי בדר"כ השווקים עולים אחר העלאת הריבית הראשונה אחרי תקופה ארוכה של ריבית נמוכה אך מצב לא יימשך לעד.