ירידה של 13% ברווח התפעולי של ברקשייר הת'אוויי

 ברקשייר הת'אוויי סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה ברווח התפעולי שנבעה בעיקר מירידה ברווחים מפעילות הביטוח ■ הרווחים מפעילות השקעות עלו והצילו לבאפט את הרבעון

וורן באפט / צילום: רוירטס
וורן באפט / צילום: רוירטס

ברקשייר הת'אוויי דיווחה היום על תוצאות הרבעון הראשון של השנה. הרווח התפעולי ירדה ב-13% ל-3.7 מיליארד דולר, לעומת רווח תפעולי של 4.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של החברה זינק ביותר מ-8% הודות לעלייה ברווחי הפעילות הפיננסית שלה, והסתכמו ב-5.59 מיליארד דולר לעומת רווח נקי של 5.16 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 ברקשייר הת'אוויי חולשת למעשה על סיגמנטים רבים החל מפעילות ייצור, דרך מסילות רכבת, עובר במסחר ופעילות ביטוחית וכמובן, פעילות השקעה בשווקים הפיננסים. בשל המוניטין המדהים של וורן באפט, יו"ר החברה, ניתן לראות את השתקפות מצבה של הכלכלה האמריקאית בדו"חות החברה.

והנה הרווחים מפעילות ריאלית ירדו לאורך כל פעילות החברה כשמה שהציל את הרבעון היה פעילות ההשקעה של באפט שיצרה רווחים של לא פחות מ-1.8 מיליארד דולר, יותר מכפול מהרווחים שהניבה פעילות ההשקעה הפיננסית ברבעון המקביל אשתקד.

רווחי ברקשייר הת'אוויי מפעילות ביטוח ופעילות חיתומית מבתחום הביטוח הסתכמו ב-213 מיליון דולר בלבד. פעילות מסילות הרכבת של החברה הניבו לה רווחים של 1.23 מיליארד דולר, ירידה של 16% לעומת הרווחים מהסיגמנט ברבעון המקביל אשתקד.

 וורן באפט ענה לשאלות מהקהל ופיזר חלק מהתובנות שלו על מצב הכלכלה.

באפט סירב לנקוט עמדה באשר למחירי הנפט, "כשאנחנו מתמחרים את מחירי הסחורות התחזיות שלנו נסמכות על דברים אחרים (שלא על מחירי קצרי טווח של הנפט, נ"כ)".

באשר למערכת הבנקאית אמר באפט: "המערכת הבנקאית פחות אטרקטיבית היום אבל היא עדיין אטרקטיבית. אם דרישות הרגולטורים להגדלת הלימות ההון של המערכת יגברו, המערכת תהיה אטרקטיבית פחות. כך למשל אם הרגולטורים ידרשו 100% הון עצמי מהבנקים - זה יהיה נורא לעסקים".

שאלה נוספת שהופנתה מהקהל הייתה בנוגע לעמדת באפט לבחירה אפשרית של דונלד טראמפ: "הפרוטפוליו של בארקשיר אינו מושפע מזהות מי שישב בבית הלבן - אנחנו בכל מקרה נאחל בהצלחה למי שיבחר".