נעילה שלילית בבורסה: מיילן צנחה 7.3%, הזדמנות זינקה 28%

תנודות חדות בסקטור הביוטק והפארמה גררו פתיחה אנגלית בבורסה ■ הזדמנות ישראלית מדווחת כי רישיון "חתרורים" שהיא שותפה בו מכיל מאגר נפט בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') בירידות שערים, בהתאם למגמה השלילית שחתמה את המסחר בשוקי העולם בסוף השבוע. תנודות חדות במניות הביוטק והפארמה במדד המעו"ף גררו "פתיחה אנגלית". 

 

מדד המעו"ף חתם את השבוע החולף בירידות של כ-3.3% ואת חודש אפריל סיכם בירידה של כ-0.3%. מדד ה- S&P, מנגד, אומנם סיים באדום ביום שישי אך בסיכום חודשי טיפס ב-0.3%. הדאו ג'ונס עלה ב- 0.5% בחודש החולף בעוד הנאסד"ק נפל כ-2% באפריל. המעו"ף פתח פער ארביטראז' שלילי של כ-0.8% מול ניו-יורק.

מניות הטכנולוגיה, הפארמה והביוטק הכבידו על מדד הנאסד"ק בעיקר בשל אכזבה מהדוחות הכספיים של חברות ענק כגון אפל, מיקרוסופט וגילאד. מניית אפל השילה מערכה כ-12% בתוך שלושה ימים כאשר מלבד הדוחות המאכזבים המשקיע המיליארדר קארל אייקן הודיע כי חיסל את ההחזקות שלו בחברה (שבעבר נאמדו בכמעט 5 מיליארד דולר).

"אנחנו לא אי, אבל יש לנו מספר מאפיינים ייחודיים. ביניהם, תגליות הגז שהורידו משמעותית את עלות האנרגיה במדינה ובנוסף ישראל נהנית גם מגידול של האוכלוסייה ומעלייה בפריון. לכן אנחנו רואים את הכלכלה כאן צומחת, למרות מה שקורה בעולם", אמר קובי נימקובסקי, מנכ"ל בית ההשקעות אלומות בראיון ל"גלובס". "אנו רואים שיפור מתמיד בנתוני המאקרו, כגון ירידה עקבית ביחס החוב לתוצר, שמירה על הגירעון הממשלתי וכו' - מה שמציב אותנו במקום טוב בהשוואה בינלאומית". נימקובסקי מעריך שלא רחוק היום שחברות נוספות יעלו את דירוג האשראי של ישראל.

 

הזדמנות ישראלית  דיווחה היום כי רישיון "חתרורים" באזור ים המלח מכיל מאגר נפט בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל. מהדוח שפרסמו החברות המחזיקות ברישיון וביניהן הזדמנות ישראלית, עולה כי האומדן הטוב ביותר הוא שהמאגר מכיל כ-7 מיליון חביות נפט ובאומדן הגבוה כ-11 מיליון חביות.

טבע  הודיעה אתמול כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי FDA אישר את אבקת האינהלציה שהיא מייצרת (ProAir RespiClick) לטיפול או למניעה של ברונכוספאזם בקרב ילדים בגיל 4 עד 11 שנים הסובלים ממחלת ריאות חסימתית הפיכה, ולמניעת ברונכוספאזם הנגרם בעקבות מאמץ.

מניות נוספות שבלטו היום במסחר הן מנקיינד  שחזרה עם פער ארביטראז' שלילי של כמעט 14%, פריגו  וטבע חזרו עם פער שלילי של יותר מ-3%. מנגד, בריינסוויי  חוזרת עם פער חיובי של 11.3% ואלוט תקשורת  עם פער חיובי של 2.4%.