Kuang Chi הסיני משיק קרן להשקעות בסטארט-אפים ישראלים

הקרן של הקונגלומרט הסיני תיקרא Kuang Chi GCI Fund & Incubator והיא תהיה הראשונה מסוגה בכך שתשקיע בחברות ישראליות וזרות שנמצאות בתחילת דרכן ובחברות מעט בוגרות יותר, ובמקביל תפעיל אקסלרטור

Kuang Chi / צילום: אתר החברה
Kuang Chi / צילום: אתר החברה

ההאטה בכלכלת סין הופכת אלטרנטיבות השקעה מחוץ למדינה לאטרקטיביות יותר. באין הזדמנויות השקעה קורצות בתוך סין בטווח הבינוני, השקעה במדינות אחרות הופכת כמעט לברירת מחדל. ולראיה החלטה של הקונגלומרט הסיני, Kuang Chi, להשיק קרן השקעות בחברות טכנולוגיה חדשניות, ישראליות וגלובליות כאחד, שבסיסה יהיה בישראל.

הקרן תיקרא Kuang Chi GCI Fund & Incubator והיא תהיה הראשונה מסוגה בכך שתשקיע בחברות ישראליות וזרות שנמצאות בתחילת דרכן ובחברות מעט בוגרות יותר, ובמקביל תפעיל אקסלרטור.

ההון הראשוני של הקרן עומד על 50 מיליון דולר, והוא צפוי לגדול ל-300 מיליון דולר במהלך שלוש השנים הקרובות. Kuang Chi, שהוקמה במהלך 2010, היא קונגלומרט סיני שמתמקד בטכנולוגיה והוקם על ידי חמישה מדענים סינים שרכשו את השכלתם האקדמית במוסדות יוקרתיים אמריקאים כמו אוניברסיטת דיוק. Kuang Chi פעילה ברחבי העולם ויש על שמה מעל 3,000 פטנטים בתחומי הפוטוניקה (קשור לפיסיקה), טכנולוגיה לוויינית, תעופה ורובוטיקה.

בין חברות הפורטפוליו הבולטות של הקונגלומרט ניתן למצוא את KuangChi Science, שנסחרת בבורסת הונג קונג לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר, ואת חברת התעופה Martin Aircraft שנסחרת בבורסת סידני שבאוסטרליה לפי שווי של 131 מיליון דולר. שווי הקונגלומרט כולו נאמד ב-10 מיליארד דולר.

למעשה, הקרן של Kuang Chi תנסה להיות הרבה יותר מעוד קרן הון סיכון, ובראשי התיבות GCI הכוונה היא ל-Global Community of Innovation, קהיליית חדשנות גלובלית שתנסה "לאסוף למקום אחד חדשנות מכל העולם ולהפוך מדע בדיוני וחלומות של אנשים למציאות", כדברי הודעתה.

"לישראל יש יכולות מאין כמותן להציע לעולם" ציין ד"ר רופנג לי (Ruopeng Liu), יו"ר Kuang Chi. "אנחנו חולקים איתה דפוס חשיבה וחזון מיוחד. אנחנו מתכוונים להשקיע בחברות הישראליות הטובות ביותר בתחומי הביומטריקה, תקשורת ורובוטיקה". השותף הישראלי של Kuang Chi, קרן אינדיגו גלובל, ייצג אותה בארץ וינהל את פעילותה הישראלית. דוריאן ברק, שותף-מנהל של אינדיגו גלובל, ציין כי "Kuang Chi היא אחת מחברות הטכנולוגיה החשובות בעולם. ד"ר לי וצוותו פיתחו מודל לשיתוף פעולה עם יזמים. לא מדובר רק במשקיע פיננסי".

נציגי Kuang Chi, בראשות ד"ר לי, יבקרו בישראל בתחילת חודש זה, וייפגשו בין היתר עם אנשי ממשלה ובכירים בתעשיית ההיי-טק הישראלית. משרד עו"ד אפשטיין-רוזנבלום-מעוז (ERM) מייצג את אינדיגו גלובל בארץ.