עליות שערים בסיום המסחר בבורסות באירופה

ירידות חדות בנעילת המסחר באסיה, מדד ניקיי היפני נפל 3.1% ■ הבורסה בלונדון סגורה היום לרגל חופשת האביב של הבנקים ■ פתיחה חיובית בניו יורק ■ היום: נאום נגיד ה-ECB מריו דראגי

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו היום (ב') במגמה חיובית וזאת למרות המגמה השלילית שנרשמה הבוקר בבורסות אסיה. מדד הניקיי היפני נפל בחדות, בין היתר בשל התחזקות הין היפני, בעוד החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים בשעה זו על יציבות בפתיחת המסחר בניו יורק. הבורסה בלונדון תהיה סגורה היום לרגל חופשת האביב של הבנקים.  

 

הנפט פותח את שבוע המסחר בירידות, לאחר שטיפס בשבוע שעבר לרמות שיא של כחצי שנה. החוזים העתידיים למסירה ביוני על הנפט מסוג WTI נסחרים בירידה של 0.7% ברמה של 45.5 דולר לחבית, והברנט יורד ב-1% ל-46.9 דולר לחבית.

 מניות הייצוא הגדולות ביפן, דוגמת Toyota  ו-Honda , נסחרו בירידות שערים ניכרות על רקע התחזקות המטבע המקומי, אשר מפחית את התחרותיות של החברות היפניות בעולם ומוריד את רווחיהן כאשר הן ממירות מטבעות זרים למטבע המקומי, הין. היום לא התקיים מסחר בבורסות סין והונג קונג לרגל חופשה.

Sony  דיווחה על הפסד של 88.3 מיליארד ין לרבעון הפיסקאלי הרביעי של 2015. Panasonic  נפלה על רקע דיווח ברויטרס, לפיו הרווח של חברת מוצרי האלקטרוניקה צפוי לרדת בשנה הפיסקאלית הנוכחית.

 

 בסין פורסם אתמול נתון, לפיו הפעילות במגזר התעשייתי אומנם התרחבה באפריל זה החודש השני ברציפות, אך מדובר בעלייה שולית. נתון זה מעלה תהיות באשר להאצת הפעילות הכלכלית הכוללת שנרשמה בחודשים האחרונים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]