באפט מאיים למשוך את כספו מהבנקים בעקבות הריבית השלילית

וורן באפט אמר היום כי ישקול למשוך את כספו מהבנקים אם הם יתחילו לגבות ריבית על הפיקדונות ■ בין השורות, באפט הזהיר בפני תופעת "הריצה על הבנק" או הסתערות משיכות, אם הבנק המרכזי האירופאי ימשיך במדיניות ריבית שלילית

וורן באפט, מעדיף את טוויטר / צילום: רויטרס
וורן באפט, מעדיף את טוויטר / צילום: רויטרס

המשקיע האגדי והמיליארדר וורן באפט התייחס היום למדיניות הבנק המרכזי של אירופה ואמר כי ישקול למשוך את כספו מהבנקים אם תונהג ריבית שלילית על הפיקדונות, כך דווח היום ביאהו. במילים אחרות, רומז באפט כי אם הבנקים המרכזיים ינקטו במדיניות אגרסיבית מדי של ריבית שלילית עלולה להיווצר תופעה של "ריצה על הבנק". כלומר, כאשר הציבור מאבד אמון במערכת הבנקאית, הוא מושך את כספו מהבנקים, עניין שעלול לערער את האיזון שלהם.

באפט הוסיף ואמר כי נקודת הזמן הנוכחית היא עלולה להיות קריטית וכדאי להתחיל למשוך כסף עכשיו. לדבריו, "אם הכסף בבנק שווה פחות מהכסף ביד, זה עלול לייצר דפוס ההתנהגות חדש בקרב הצרכנים. יהיה להם כדאי יותר לשמור את הכסף מתחת למזרן מאשר בבנק", כך אמר היום באפט לCNBC. 

לדברי באפט, תכניות ההרחבה של הבנקים המרכזיים ברחבי העולם מזכירות לו סרט מדהים ושווה צפייה, אך ציין כי אינו מנסה להרוויח כסף מהחלטות הריבית אלו של הבנקים המרכזיים.