בית הזהב ורבד טרם השלימו רכישת בתי אבות סיעודיים בלונדון

תקופת הבלעדיות לרכישה בהיקף של 330 מיליון שקל הסתיימה, אולם "בפועל נמשכת עריכת בדיקת הנאותות, ונמשכים דיוני הצדדים"

יגאל אהובי / צלם: אביב חופי
יגאל אהובי / צלם: אביב חופי

החברות הציבוריות בית הזהב  ורבד  עדיין לא הצליחו להגיע להבנות מחייבות בנוגע לרכישת רשת של 8 בתי אבות סיעודיים בצפון ובצפון מערב לונדון, בהשקעה משותפת של כ-62 מיליון ליש"ט (כ-330 מיליון שקל). לפני מספר ימים, ב-30 באפריל, הסתיימה תקופת בלעדיות של 8 חודשים שניתנה לשתי החברות לצורך השלמת בדיקת הנאותות. בבית הזהב וברבד מציינים עם זאת, כי "בפועל נמשכת עריכת בדיקת הנאותות, ונמשכים דיוני הצדדים בממצאים אשר עלו בבדיקת הנאותות עד כה".

אם בסופו של דבר יהפכו מזכר העקרונות והסכם הבלעדיות להסכם מחייב, אזי ירחיבו בית הזהב ורבד את שיתוף הפעולה שלהן באנגליה, שכולל כיום רשת בתי אבות סיעודיים "קלאוד קייר" ובית אבות סיעודי נוסף בעיר הנלי. נוסף על כך, בית הזהב מחזיקה ב-370 יחידות דיור מוגן בישראל, בבית הדיור המוגן שבעה כוכבים בהרצליה פיתוח ובבית גיל הזהב ת"א.

בית הזהב נמצאת בשליטת משפחת רובינשטיין ואיש העסקים יונל כהן, המשמש כיו"ר החברה. את 2015 סיכמה בית הזהב עם צמיחה של כ-3% בהכנסותיה, שעמדו על 55 מיליון שקל, אולם הרווח התפעולי נשחק ביותר מ-14% והסתכם בפחות מ-20 מיליון שקל. בשורה התחתונה רווחיה השנתיים נחלשו ב-20% והתקרבו ל-12 מיליון שקל.

בחודש שעבר דיווחה בית הזהב כי תקצה לקבוצת הביטוח הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, כ-8% מהון המניות שלה, תמורת יותר מ-15 מיליון שקל. מניית בית הזהב זינקה ביותר מ-30% בשנה האחרונה לשווי של מעל 200 מיליון שקל.

בד בבד, קיבלה החברה דירוג BBB פלוס מחברת S&P מעלות, לקראת גיוס אג"ח בהיקף של 55 מיליון שקל שהוציאה לפועל. מעלות העניקה לדירוג תחזית יציבה, המשקפת את ההערכה כי "בית הזהב צפויה להגדיל את הפורטפוליו שלה בשנתיים הקרובות, על-ידי רכישת בתים נוספים בישראל או באנגליה".

השותפה של בית הזהב לעסקה בלונדון, חברת הנדל"ן המניב רבד, נמצאת בשליטת יגאל אהובי ונסחרת בשווי של 176 מיליון שקל. רבד רשמה בשנה שעברה עלייה של כ-4% בהכנסות לכ-30 מיליון שקל, ירידה של כ-28% ברווח התפעולי לכ-19 מיליון שקל וצניחה של כ-44% ברווח הנקי שהסתכם בכ-7.4 מיליון שקל.