סגירה שלילית בבורסות אירופה; הדאקס נפל כ-2%

מגמה מעורבת נעלה את המסחר בבורסות אסיה; לא התקיים מסחר ביפן ■ מדד מנהלי הרכש הסיני הצביע על המשך האטה גם בחודש אפריל

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') במגמה שלילית, בין היתר על רקע דוחות מאכזבים של חלק מהבנקים הגדולים ביבשת. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה שלילית.

 

כאמור, מספר בנקים מרכזיים באירופה פרסמו היום דוחות כספיים, ואכזבו את השוק. לדוגמה, HSBC  דיווח על ירידה של 18% ברווחיו לפני מס לכ-5.43 מיליארד דולר.

הבנק הצרפתי BNP Paribas  נסחר על רקע עלייה של 10% ברווחיו ברבעון הראשון של השנה, טוב מהתחזיות המוקדמות.

UBS  השוויצרי דיווח על ירידה חדה ברווחיו לפני מס לרבעון החולף - 1.4 מיליארד פרנק שוויצרי לעומת 2.3 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון הראשון של 2015.

הנפט  מרכז עניין על רקע דיווחים ברויטרס כי תפוקת הייצור של מדינות ארגון אופ"ק קרובה לשיא כל הזמנים.

עונת הדוחות בארה"ב הגיעה לישורת האחרונה. עד כה פרסמו 310 חברות מתוך 500 החברות הנסחרות במדד S&P. החברות היכו בממוצע ב-4% את תחזיות הרווח, בהתאם לממוצע 5 השנים האחרונות, וזאת בניגוד להערכות המוקדמות לעונת דוחות חלשה.

מגמה מעורבת נעלה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה. בורסות סין והונג קונג חזרו לפעילות לאחר החופשה אתמול, אך בורסת טוקיו סגורה לרגל יום החוקה.

 

בסין פורסם מדד מנהלי הרכש (PMI) לחודש אפריל, אשר נפל ל-49.4 נקודות מ-49.7 נקודות במארס. מדובר בהתכווצות זה החודש ה-14 ברציפות ומתחת התחזיות דווקא לעלייה ל-49.9 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מתחת ל-50 נקודות פירושה האטה כלכלית.

מניית ענק הבנקאות האוסטרלי ANZ  נסחרה בתנודתיות עזה לאחר שהבנק דיווח כי רווחיו למחצית השנה הפיסקאלית הראשונה נפלו ביותר מ-20%.

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]