הגיוס הראשון של מאי: ZOOZ גייסה 24 מיליון דולר

ZOOZ מייעלת את תהליך הסליקה של כרטיסי אשראי; השלימה גיוס כולל של 40 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2010

סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק
סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק

חברות הטק הצעירות בישראל ממשיכות לרפד את חשבונות העו"ש שלהן, אך עדיין נראה כי הקצב שבו הן עושות את זה הולך יורד, וזה אומר - האטה בתעשיית הטק וההון סיכון בכללותה, בישראל ומחוצה לה כאחד. את רשימת גיוסי ההון של חודש מאי פותחות 2 חברות, ZOOZ ו-.Woo.io.

ZOOZ, שהוקמה במהלך 2010, גייסה 24 מיליון דולר והשלימה גיוס כולל של 40 מיליון דולר מאז הקמתה. בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו הקרנות Target Global, Fang Fund, Kreos Capital וכן המשקיעים הקיימים דוגמת Blumberg קפיטל; Lool ונצ'רס והאנג'ל הישראלי אילון תירוש. הגיוס האחרון של החברה, בהיקף 12 מיליון דולר, בוצע בקיץ 2014 וסייע לה לפתוח משרדים בלונדון, ברלין וסן פרנסיסקו וכך להרחיב את דריסת הרגל הבינלאומית שלה.

ZOOZ פיתחה פתרון שמייעל את תהליך הסליקה של כרטיסי האשראי במטרה להקטין את מספר הטרנסקציות שנדחות (עבור הקמעונאי) ולהפוך את השימוש בכרטיס האשראי, מכל פינה על פני הגלובוס, לכמה שיותר ידידותי (עבור הצרכן). החברה הוקמה על ידי אורן לוי, שמכהן כמנכ"ל, ורונן מורצקי, שמכהן כסמנכ"ל טכנולוגיה. מורצקי עבד בעברו במרקורי (בהווה HP) ולוי עבד בעברו, בין היתר, בפאנדטק.

לוי הסביר בדצמבר האחרון ל"גלובס" על איזה צורך עונה ZOOZ: "קמעונאי בינלאומי צריך לעשות הרבה יותר מאשר אינטגרציה אחת כדי לאפשר סליקה. לדוגמה, בישראל הוא צריך לעבוד מול לאומי קארד, באנגליה מול ברקליס ובארה"ב מול סיטי, וזה אומר לפחות 3 אינטגרציות שונות שיוצרות פתח לבעיות. כרטיס אשראי בינלאומי אינו ערובה לכך שהטרנסקציה תצא לפועל.

"רגולציית השימוש בכרטיסי האשראי אינה מאפשרת לחברות כמו גט טקסי, שהיא לקוחה שלנו, לשמור אצלן את פרטי הכרטיס, ולכן כשאת משתמשת בגט טקסי בארץ ומגיעה, נניח לרוסיה, ורוצה להפעיל את האפליקציה, תצטרכי להזין מחדש את פרטי כרטיס האשראי שלך. במקרה של גט טקסי, כשהפתרון של ZOOZ מוטמע באפליקציה שלה, אין צורך בהקלדה מחדש של פרטי הכרטיס, וכך חוויית המשתמש שלך לא נפגעת והסיכוי שהטרנסקציה ברוסיה תידחה קטן".

הלקוח של החברה הוא הקמעונאי, ואילו המשתמש (דהיינו, אנחנו) לא מודע לקיומה, והיא אינה מתחרה בסולקי כרטיסי אשראי. "אני לא עוקף, מבטל או מתחרה בסולק. אני מייעל את תהליך הסליקה", הסביר לוי. "בגדול, אנחנו מייצרים שכבה טכנולוגית בתווך שבין הקמעונאי לסולק, והשכבה הזו מאפשרת לקמעונאי לנתב את העסקה בין סולק אחד למשנהו, וכך להקטין כמה שאפשר את הסיכוי שהטרנסקציה לא תצא לפועל". המערכת של החברה נקראת Smart Routing, כלומר ניתוב חכם בזמן אמת של טרנסקציות בין סולקים שונים. לחברה יש 30 אלף לקוחות.

ZOOZ מעסיקה 80 איש ומתכננת להכפיל את מצבת כוח האדם שלה בשנה הקרובה.

 

ZOOZ 

שנת הקמה: 2010

מה החברה עושה: אופטימיזציה של סליקת כרטיסי אשראי עבור קמעונאיים

מייסדים: אורן לוי (מנכ"ל) ורונן מורצקי (סמנכ"ל טכנולוגיה)

סך גיוסי הון עד כה: 40 מיליון דולר

מספר עובדים: 80 (מתכננת להכפיל את מצבת כ"א בשנה הקרובה)

בעלי מניות עיקריים: Blumberg קפיטל; Lool ונצ'רס; X סיד קפיטל; טרגט גלובל ונצ'רס; iAngels