נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט איבד גובה, הנאסד"ק נפל

בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים של עד 2% בצל הורדת תחזית הצמיחה של גוש האירו ■ מגמה מעורבת נעלה את המסחר בבורסות אסיה; לא התקיים מסחר ביפן ■ מדד מנהלי הרכש הסיני הצביע על המשך האטה גם בחודש אפריל

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה שלילית, וזאת בהמשך לירידות חדות שחתמו את המסחר בשוקי אירופה ונעילה מעורבת בבורסות אסיה. הורדת תחזית הצמיחה בגוש האירו ונתוני מאקרו חלשים שהתפרסמו הבוקר בסין אכזבו את המשקיעים והעיבו על הבורסות ברחבי העולם. 

 

עונת הדוחות מתקרבת לסיומה, כאשר רוב חברות הענק כבר פרסמו את תוצאותיהן. היום פירסמו את תוצאותיהן חברות פייזר  וחברות האופנה "אסטי לאודר" ו"ספרינט".  

היום לא פורסמו נתוני מאקרו בעלי חשיבות רבה לשווקים, והמשקיעים ימתינו למספר נתונים בהמשך השבוע ובעיקר לנתון התעסוקה שיפורסם ביום שישי הקרוב. לאחר עונת הדוחות חלשה יחסית, לנתון זה תהיה חשיבות רבה במיוחד. נתון חזק עשוי לספק רוח גבית להעלאת ריבית כבר ביוני הקרוב ולאושש מעט את הדולר. האנליסטים מצפים לתוספת של 206 אלף משרות חדשות, לעומת 215 אלף בחודש הקודם ולירידה מ-5% ל-4.9% בשיעור האבטלה. יצרניות הרכב יפורסמו בהמשך היום את המכירות בחודש אפריל.

בורסות אירופה נסחרו היום בירידות שערים חדות, וזאת בשל פרסום דוחות מאכזבים של חלק מהבנקים הגדולים ביבשת. בנוסף, הנציבות האירופית חתכה היום את תחזית הצמיחה לשנת 2016 של גוש האירו ל-1.6% מ-1.7% בהערכה הקודמת. בדוח שפורסם על-ידי הנציבות מציינים כי "התנודתיות הגבוהה בשווקים הפיננסים מתחילת השנה לא עזרה במיוחד לכלכלה האירופית וההאטה בסין עדיין עלולה לסכן את הצמיחה באזור".

בסין פורסם מדד מנהלי הרכש (PMI) לחודש אפריל, אשר נפל ל-49.4 נקודות מ-49.7 נקודות במארס. מדובר בהתכווצות זה החודש ה-14 ברציפות ומתחת התחזיות דווקא לעלייה ל-49.9 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מתחת ל-50 נקודות פירושה האטה כלכלית.

היחלשות הדולר מול מרבית המטבעות המובילים שאפיינה את התקופה האחרונה התגברה היום: מול הין היפני הדולר נסחר בשפל של כשנה וחצה ומול האירו של כמעט 9 חודשים. מדד הדולר (DXY) נסחר כעת ברמותיו הנמוכות מאז ינואר 2015. הדולר החלש נותן רוח גבית למחירי הנפט, מגדיל את רווחי החברות היצואניות בארה"ב. 

"תשואות האג"ח הממשלתיות הריאליות בארה"ב התרסקו בחצי שנה האחרונה בהשוואה לאלה של גוש האירו ואפילו בצורה חדה יותר מול התשואות היפניות. התשואות הנמוכות הם אלה שגרמו לסנטימנט השלילי כלפי הדולר וגרמו למדד הדולר לרדת לרמות שפל", מוסר היום קיט ג'וקס, האנליסט הראשי של בנק סוסייטה ג'נרל.

מניית אפל  המשיכה לרכז עניין רב היום וזאת לאחר פרסום הדוחות המאכזבים שגרמו לירידה החדה ביותר בערך המניה מאז 1998. המניה נפלה ביותר מ-11% בשבוע האחרון. בתוך כך מנכ"ל החברה טים קוק ניסה היום להרגיע את המשקיעים ואמר כי יש לחברה מוצרים חדשניים בקנה וכי תגובת המשקיעים לדוחות המאכזבים הייתה מוגזמת. (לסיפור המלא)

גילת  דיווחה על חוזה עם מפעילת התקשורת הגדולה בפרו לפלטפורמת ה-SkyEdge II-c שלה להרחבת הכיסוי הסלולרי ותקשורת הפס הרחב לאזורים מרוחקים ברחבי המדינה. ההיקף הכספי של החוזה לא נמסר.

מניית הבנק HSBC  נסחרה היום על רקע פרסום תוצאות טובות לרבעון הראשון של 2016. רווחי הבנק אומנם ירדו ב-18% ל-5.4 מיליארד דולר, אך עקפו את תחזיות האנליסטים שעמדו על 4.2 מיליארד דולר בלבד.