ריט 1 תקבל 8 מ' ש' במסגרת הסדר פשרה מול חברת אדרי-אל

הפשרה הושגה לאחר סכסוך בעקבות ביטול עסקה למכירת חלק מזכויות אדרי-אל בדיזינגוף סנטר

גבי אדרי / צילום: תמר מצפי
גבי אדרי / צילום: תמר מצפי

הסכם פשרה שחתמו חברת ההשקעות בנדל"ן ריט 1 וחברת הנדל"ן אדרי-אל, שבמסגרתו צפויה ריט 1  לקבל 8 מיליון שקל, הביא לסיומו סכסוך בין הצדדים, שהתעורר לפני כשנתיים וחצי בעקבות ביטול עסקת מכירת חלק מזכויותיה של אדרי-אל  בדיזינגוף סנטר בתל אביב ובקניון "שמונה סנטר" בקריית שמונה.

בריט 1 ובאדרי-אל ציינו, כי במסגרת הסדר הפשרה "בוטלו כל ההליכים המשפטיים כנגד מי מהצדדים", וטענות הצדדים בוטלו באופן סופי.

בתחילת 2013 חתמה ריט 1 על הסכם לרכישת החזקות אדרי-אל בנכסים תמורת כ-175 מיליון שקל, עיקר הסכום עבור הזכויות בדיזינגוף סנטר, אולם כמה חודשים לאחר מכן העסקה בוטלה.

בתחילת 2014 הגישה ריט 1 לביהמ"ש המחוזי תביעה נגד אדרי-אל בהיקף של 56 מיליון שקל בגין ביטול העסקה, בטענה לאובדן רווחים ודאי שנבע ממנגנון הבטחת הכנסה שנכלל במסגרת הסכם הרכישה, ולחלופין דרשה תשלום של 17 מיליון שקל שנקבע כפיצוי מוסכם במקרה של ביטול העסקה.

ניסיון המכירה שקידמה אז אדרי-אל שבשליטת גבי אדרי התבצע על רקע מצבה הפיננסי הלא פשוט, ובמטרה לעמוד בתשלומי החוב למחזיקי האג"ח שלה.

בסופו של דבר, החזקותיה של אדרי-אל בדיזינגוף סנטר נמכרו במהלך 2014 לידי האחים נקש תמורת כ-300 מיליון שקל, אולם גם כיום מצבה הפיננסי רחוק מלהיות יציב.

לדוחות 2015 צירפו רואי החשבון של אדרי-אל הערת "עסק חי", והפנו את תשומת לב המשקיעים לעודף התחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

עוד מציינים רואי החשבון בדוחות, כי החברה "פועלת למימוש נכסים נוספים לצורך פירעון כל ההתחייבויות למחזיקי האג"ח, בנקים ואחרים", ופועלת "להתאים את מבנה ההוצאות להכנסות שקטנו באופן מהותי ולצמצם בעלויות השוטפות". היקף התחייבויות האג"ח שלה בשתי סדרות עומד היום על כ-110 מיליון שקל, בתשואות של עד 4%.

מכירת ההחזקות בדיזינגוף סנטר וכן בנכסים נוספים פגעה משמעותית בהכנסותיה, שיחד עם ירידת שווי ניכרת בנכסיה כיווצו את ההכנסות אשתקד ב-80% לרמה של כ-7 מיליון שקל. בשורה התחתונה הפסדי אדרי-אל טיפסו ב-130% ל-32 מיליון שקל. הונה העצמי ירד ב-27% ל-85 מיליון שקל.