סין עצבנית ומזהירה אנליסטים ועיתונאים: אל תהיו פסימיים

לפי דיווח במרקטווץ', רשויות הרגולציה בסין, כמו גם הצנזורים ובכירים בממשל הסיני, שיגרו אזהרה שמכוונת לפרשנים כלכליים שהתחזיות והפרשנויות שלהם מנוגדות להצהרות הרשמיות של הממשל ■ בעבר הממשל הזהיר סוחרים "שמנסים לנצל את המצב עם פעולות ספקולטיביות ואף פעילויות שורט מרושעות" ■  מדריך מכירה בחסר

בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס
בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס

לאחר שהרשויות בסין הזהירו משקיעים שלא יהמרו נגד הכלכלה שלה, כעת הם משגרים אזהרה שמכוונת לאנליסטים, כלכלנים ועיתונאים שמפרסמים תחזיות שליליות על הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. כך על-פי דיווח באתר מרקטווץ'.

רשויות הרגולציה בסין, כמו גם הצנזורים ובכירים בממשל הסיני, הביעו מורת-רוח והזהירו פרשנים כלכליים שהתחזיות והפרשנויות שלהם מנוגדות להצהרות הרשמיות של הממשל. כך לפי בכירים בממשל הסיני עליהם מתבסס הדיווח.

הכעס של הרשויות בסין מגיע על רקע האטה חריפה שחווה הכלכלה הסינית בחודשים האחרונים והרצון של בכירי הממשל לשדר "עסקים כרגיל" ולרכך את המעבר של הכלכלה ממסחר ויצוא לכלכלה המתמקדת בייצור ושירותים.

בעקבות הזעזועים וחוסר היציבות בכלכלה הסינית ובשווקים הפיננסים המקומיים, רבים מנסים להוציא את ההון שלהם מסין בעוד הרגולטורים ואנשי הצנזורה מנסים להעביר "אנרגיות חיוביות" לגבי עתיד הכלכלה. מנגד, אנליסטים ופרשנים כלכליים רבים מחוץ לסין מטילים ספק בנתונים הרשמיים שמפרסמות הרשויות ומעריכים כי ההאטה בכלכלה הסינית חמורה יותר וצפויה להימשך. 

בתחילת השנה הרשויות בסין הזהירו את סוחרי השורט והזהיר אותם מפתיחת פוזיציית שורט על היואן. "יש אנשים שמאמינים ששוקי ההון של סין חווים משבר גדול, והם מנסים לנצל את המצב עם פעולות ספקולטיביות ואף פעילויות שורט מרושעות", כך נכתב במאמר בעיתון הממשלתי Xinhua. גורמים בממשל הסיני כיוונו את האזהרות שלהם למשקיעים גדולים דוגמת ג'ורג' סורוס, שפתחו פוזיציות שורט עצומות על היואן ופרסמו תחזיות קודרות לגבי הכלכלה הסינית.