נתוני המאקרו משכו את וול סטריט לירידות; טסלה צנחה 4%

בורסות אירופה סגרו בירידות שערים על רקע עונת הדוחות החלשה של הגוש ■ בנק אוף אמריקה: "מעולם לא ראינו משקיעים ממהרים כל-כך למכור את המניות כמו עכשיו" ■ מחרתיים: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אפריל

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') במגמה שלילית, בהמשך לירידות בבורסות אירופה ונעילה שלילית של בורסות אסיה. בזירת המאקרו פורסמו היום נתונים חשובים לפני ואחרי הפתיחה, ועונת הדוחות לרבעון הראשון תמשיך. המסחר בוול סטריט הסתיים אתמול בירידות שערים ניכרות של עד 1.1%. 

 

בזירת המאקרו, היומן האמריקאי היה היום עמוס באירועים. מדד התעסוקה של ADP לחודש אפריל התפרסם היום והצביע על תוספת של 156 אלף משרות חדשות בלבד, וזאת בהשוואה לתוספת של 200 אלף משרות בחודש מארס ולצפי של 205 אלף.

הגירעון המסחרי האמריקאי הצטמצם ל-40.4 מיליארד דולר מ-47.1 מיליארד דולר בחודש מארס, ועקף את ציפיות האנליסטים אשר עמדו על 45.6 מיליארד דולר .  

מדד מנהלי הרכש לחודש אפריל מצביע על המשך ההתרחבות בכלכלת ארה"ב ועומד על 55.7 נקודות וזאת לעומת התחזיות המוקדמות שצפו לרמה של 54.9 נקודות, עלייה בהשוואה לנתון של חודש מארס - 54.5 נקודות.

משרד האנרגיה האמריקאי פרסם כי מלאי הנפט של ארה"ב עלו ב-2.8 מיליון חביות והסתכמו ב-543.4 מיליון חביות, זאת בעוד הציפיות היו לעלייה של 1.7 מיליון חביות. לנתון זה חשיבות רבה, וזאת לאחר שבשבוע שעבר זינקו מחירי הנפט לשיא של השנה וממשיכים להיסחר קרוב לרמות אלה. 

ללא ספק הנתון החשוב ביותר של השבוע, לו ממתינים המשקיעים בדריכות רבה, הוא דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אפריל. נתון חזק עשוי לספק רוח גבית להעלאת ריבית כבר ביוני הקרוב ולאושש מעט את הדולר. האנליסטים מצפים לתוספת של 206 אלף משרות חדשות, לעומת 215 אלף בחודש הקודם ולירידה מ-5% ל-4.9% בשיעור האבטלה.

 

עונת הדוחות ממשיכה ללוות את המסחר, ולמרות שהדיווחים של חברות הענק הסתיימו, ישנן כמה חברות שריכזו עניין גם היום. נציין, את החברות טסלה  וטיים וורנר  אשר יפרסמו היום את תוצאותיהן לרבעון הראשון. 

מניית טוויטר  ריכזה עניין רב היום לאחר שהתרסקה אמש ביותר מ-3% והגיעה לשפל של כל הזמנים, וזאת בשל מאמציה כושלים של החברה להעלות את מספר המשתמשים הפעילים. 

חברת טבע  , שמנייתה נסחרת בניו יורק ובת"א, רוכשת את החטיבה הגנרית של אלרגן בעסקת מזומן ומניות של 40.5 מיליארד דולר.  בקרדיט סוויס מעריכים שטבע תשיג את הסינרגיות שהיא מצפה מהעסקה: "אנחנו מצפים שרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן על ידי טבע תושלם בחודש יוני". ההמלצה היא "נייטרלי" ומחיר היעד שהם מצמידים למניה הוא 60 דולר, 10.7% מעל מחיר המניה בבורסת ניו יורק.

גם המניה של מיילן  חברה דואלית נוספת, נסחרה על רקע ההמלצה שניתנה על-ידי הבנק המסקר. האנליסטים של ברקליס מאמינים כי "המודל העסקי של מיילן איננו תלוי במוצר או באזור גיאוגרפי מסוים, כך שהסיכון שבהשקעה בה בטווח הזמן הקרוב נמוך". ברקליס קובעים מחיר יעד של 57 דולר למניה.