EyeSight שעוסקת בזיהוי תנועות גייסה 20 מיליון דולר

כזכור, הקרן של Kuang Chi תשקיע בתור התחלה 50 מיליון דולר בחברות ישראליות וזרות, ועד 300 מיליון דולר בשלוש השנים הבאות

רק בתחילת השבוע הודיע הקונגלומרט הסיני Kuang Chi על הקמת קרן להשקעות בחברות הזנק ישראליות, וכבר נודע על ההשקעה הישראלית הראשונה שלו. EyeSight, שמתמחה בראיית מכונה ממוחשבת, גייסה מהקונגלומרט 20 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה בשנת 2005 גיוס של 32.2 מיליון דולר.

כזכור, הקרן של Kuang Chi תשקיע בתור התחלה 50 מיליון דולר בחברות ישראליות וזרות, ועד 300 מיליון דולר בשלוש השנים הבאות. שווי הקונגלומרט שמתמקד בטכנולוגיה נאמד ב-10 מיליארד דולר.

EyeSight, שאינה ממש צעירה במונחי תעשיית הטק המקומית והעולמית כאחד, פיתחה טכנולוגיה לזיהוי תנועה וראייה ממוחשבת שמאפשרת שליטה ללא מגע במגוון של מכשירים דיגיטליים החל מטלפון סלולרי, טאבלט, מחשבים ניידים ועד לטלוויזיות. הטכנולוגיה, שמשתמשת במצלמה המובנית במכשיר או במצלמה פשוטה יותר, מאפשרת למשתמש להפעיל פונקציות מרכזיות במכשיר בהינף יד, ללא צורך בשלט רחוק, מקלדת או עכבר.

אחד המוצרים של החברה הוא Singlecue, מוצר שמאגד את השליטה במכשירי הבית, בעיקר רלוונטי ל"בית חכם", בממשק שמופעל על ידי מחוות אצבע. באמצעות שימוש בטכנולוגיית זיהוי ומעקב, Singlecue מתרגם פעולות פשוטות שאנחנו מבצעים כמו נפנוף לשלום או שימת אצבע על הפה וקריאת "ששש" וכך חוסך מאתנו את הצורך לחפש אחר השלט הרחוק של הטלוויזיה על מנת להדליקה או להחליש את הווליום. הטכנולוגיה של החברה כבר מוטמעת במוצרי טושיבה, פיליפס, לנובו ואחרות. EyeSight עובדת כעת על זיהוי תנועה וחושי הנהג ברכב באמצעות מכשיר נייד (מעט משיק למה שעושה מובילאיי). החברה מפתחת יכולות אלו עבור יצרניות רכב ותאגידים גדולים.

רופנג לי, יו"ר הקונגלומרט הסיני שנכנס להשקעה בחברה, ציין כי מטרתה היא, בין היתר, שהחברות ישתפו פעולה בהונג קונג ובסין. "אנחנו מאוד מתעניינים בטכנולוגיות שמגדירות מחדש את מערכת היחסים שבין האדם למכונה", אמר לי בראיון ל"בלומברג".

את EyeSight הקים איתי כץ, שמכהן כסמנכ"ל טכנולוגיה. לחברה יש משרדים, מלבד בהרצליה, בקופרטינו (קליפורניה), הונג-קונג וטוקיו.

גיוס נוסף הוא של חברה קטנה בהרבה, אך כזו שהזמן שחלף מהגיוס הקודם שלה הוא בקושי רבעון בודד. Woo.io, שפיתחה פלטפורמה המאפשרת לעובדי תעשיית ההיי-טק להעריך את שווים עבור מעסיקים פוטנציאליים, גייסה 2 מיליון דולר נוספים לאחר שבפברואר האחרון השלימה גיוס סיד של 2.4 מיליון דולר. כך השלימה החברה גיוס של 4.4 מיליון דולר מאז הקמתה. החברה מתכננת להשקיע את ההון, בין היתר, בהרחבת פעילותה לניו יורק ובוסטון.

Woo.io נוצרה עבור אנשי תעשיית ההי-יטק שרוצים לדעת מהו הביקוש ליכולות, הכישורים והניסיון המקצועי שלהם. הפלטפורמה של החברה מאפשרת למשתמשים בה לבדוק באופן עצמאי אם הם יכולים לקבל הצעות מחברות העונות על רצונות ספציפיים שיש להם כגון: רילוקיישן, קידום, שכר גבוה וכו'. הפלטפורמה נבנתה מתוך הבנה שרוב המשתמשים מעוניינים לדעת מהן האפשרויות שלהם מבלי שיצטרכו להשקיע בכך זמן ומבלי שיזוהו כמחפשי עבודה.

כשהמעסיק הפוטנציאלי מתעניין ומסכים לתנאיו של המועמד, Woo.io מאפשרת לחברה ליצור עמו קשר ראשוני. בשלב זה ההחלטה עוברת לעובד, הקובע אם הוא מעוניין להישאר אנונימי ולקדם דיאלוג או להשיב בשלילה. התוצאה, לפי החברה, היא דיאלוג יותר איכותי ואחוזי תגובה גבוהים, קרוב ל-4 מכל 5 משתמשים מגיבים חיובית לפניית מעסיק פוטנציאלי (פי 8 מיחס התגובה בלינקדאין). 7,000 היי-טקיסטים בארה"ב וישראל משתמשים בפלטפורמה של החברה. החברה הישראלית אינה היחידה בתחומה. עד כה הושקעו מעל 2.5 מיליארד דולר ב-115 חברות בתחום זה.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מתחילת השנה 103 חברות ישראליות גייסו 1.26 מיליארד דולר, 4.8 מיליארד שקל.