סיטי בנק: יום הדין של הדולר יגיע לאחר נתון התעסוקה

כלכלני סיטי בנק: "יום שישי הקרוב יהיה מכריע לגבי כיוון הדולר" ■ הערכות בשוק הריביות: הסתברות של 10% להעלאות הריבית ביוני וכ-52% בדצמבר ■ "כל נתון מתחת ל-130 אלף ימחק את האופציה להעלאת הריבית הקרובה"

מטבע אירו דולר / צילום: thinkstock
מטבע אירו דולר / צילום: thinkstock

"יום הדין של הדולר יגיע ביום שישי לאחר פרסום נתון התעסוקה" - הצהרה דרמטית זו הוציאו היום (ה') כלכלני סיטי בנק, יום לפני פרסום נתון התעסוקה בארה"ב. נתון חזק עשוי לספק רוח גבית להעלאת ריבית כבר ביוני הקרוב וכמובן לספק רוח גבית לדולר. האנליסטים בשוק מצפים לתוספת של 206 אלף משרות חדשות, לעומת 215 אלף בחודש הקודם ולירידה מ-5% ל-4.9% בשיעור האבטלה.  

לקראת פרסום נתון זה, המסחר במט"ח הפך לתנודתי יותר: ביומיים האחרונים הדולר התחזק מול מרבית המטבעות המובילים והצליח למחוק את הירידות של לפני. מול האירו - לאחר היחלשות לרמה של 1.16, היום הדולר נסחר בירידה של כ-0.5% - 1.1430. ואילו בשוק המט"ח המקומי, לאחר שנגע שלשום בשפל של שנה וחצי -3.73 שקלים לדולר, הדולר שינה כיוון ונסחר היום קרוב ל-3.78 שקלים לדולר.  

סך המחזור היומי בשוק המט"ח העולמי עומד על כ-5.3 מיליארד דולר, וסיטי בנק נחשב ל"שחקן" הגדול ביותר בשוק זה. לדברי סטיבן ספילברג, האנליסט הראשי של השווקים הגלובליים בסיטי בנק, "בפד אוספים מידע לקראת הפגישה המתקרבת ביוני (ועידת השווקים הפתוחים), וזאת לאחר שבפעם האחרונה הריבית עלתה רק בדצמבר. מקבלי ההחלטות הצהירו שהעלאת הריבית ביוני היא "תרחיש סביר", לכן רק נתוני התעסוקה יקבעו מה יהיה, מה שהופך את הדולר ל"רגיש" מאוד". 

על-פי הערכות בסיטי, "כל נתון מתחת ל130 אלף ימחק את האופציה להעלאת הריבית הקרובה." נתון ה-ADP שהתפרסם אתמול בארה"ב, אכזב את המשקיעים עם תוספת של 156 אלף משרות חדשות בלבד לעומת הצפי ל200 אלף. סקר ה-ADP מסקר את החברות הלא ציבוריות ונחשב למעין אינדיקציה לגבי המתרחש בשוק התעסוקה.  

על-פי החוזים העתידיים בשוק הריביות קיימת הסתברות של כ-10% בלבד להעלאת הריבית על-ידי הפד ביוני ו-52% להעלאת הריבית בדצמבר.