נעילה יציבה בוול סטריט; נמשכה הירידה בתשואות האג"ח

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; ביפן לא התקיים מסחר ■ שריפת ענק בקנדה משבשת את הפקת הנפט באחד המאגרים הגדולים במדינה - בתגובה הזהב השחור זינק ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות; דריכות לקראת דוח התעסוקה

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

מסחר הפכפך התנהל היום (ה') בניו יורק. במחצית הראשונה של היום השווקים עוד רשמו עליות, אולם ככל שנקפו השעות השתנתה המגמה והשווקים סגרו כמעט ללא שינוי. המסחר היום היה מושפע מנתוני המאקרו והדוחות הכספיים שממשיכים להתפרסם, בעוד המשקיעים דרוכים לקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש אפריל מחר.

 

שריפת ענק שמשתוללת במחוז אלברטה, "בירת הנפט" של קנדה, גורמת לשיבושים קשים בתפוקת הנפט במאגרים הנמצאים באזור. בנוסף הקרבות בין המליציות השונות בלוב מחריפים ומשבשים גם הם את פעילות התפוקה במדינה. מחירי הנפט מגיבים, כמובן, בעליות חדות לכל אירוע שעשוי להוביל לירידה בהיצע. הברנט וה-WTI עלו בכ-1% וסגרו סביב 44 דולר לחבית.

המשקיעים התמקדו, בין היתר, בדברים שיישאו בכירים בפד. היום נאם ג'ון וויליאמס, נשיא שלוחת הפד של סן פרנסיסקו ואמר כי הפדרל ריזרב צריך לדבוק בתכנית המקורית כש-2-3 העלאות ריבית השנה יהיו מהלך הגיוני.

"מלך האג"ח" ביל גרוס: "הפד צריך להצניח כסף מהליקופטרים"

גולת הכותרת מבחינת נתוני המאקרו השבוע היא כאמור דוח התעסוקה לאפריל שיתפרסם מחר. ע"פ התחזיות המוקדמות, כ-203 אלף משרות נוספו למשק בחודש החולף, בעוד שיעור האבטלה צפוי להישאר על כנו ברמה של 5%. השכר הממוצע לשעה, אחד הנתונים החשובים בדוח, צפוי לעלות ב-0.3%. קצב של כ-200 אלף משרות בחודש, נזכיר, מעיד על התאוששות וצמיחה בשוק העבודה. לכן, מספרים מאכזבים עלולים לגרום לפד לדחות את העלאות הריבית הצפויות בהמשך השנה. על-פי הערכות בסיטי, "כל נתון מתחת ל-130 אלף ימחק את האופציה להעלאת הריבית בחודש יוני". נתון ה-ADP שהתפרסם אתמול בארה"ב, אכזב את המשקיעים עם תוספת של 156 אלף משרות חדשות בלבד לעומת הצפי ל-200 אלף.

בזירת המט"ח העולמית, הדולר התחזק ביחס ליורו ונסחר סביב רמה של 1.143 דולר ליורו.  

עונת הדוחות לרבעון הראשון נמצאת בישורת האחרונה. היום לפני המסחר דיווחה ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא , על זינוק של 39% בהכנסות הרבעוניות ל-24.2 מיליארד יואן (3.7 מיליארד דולר), בהשוואה להכנסות של 17.4 מיליארד יואן ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-832 מיליון דולר או 33 סנט למניה. קונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על רווח של 3.6 דולר למניה והכנסות של 23.22 מיליארד דולר.

חברת התרופות מרק  דיווחה לפני הפתיחה על רווח מתואם של 89 סנט למניה ברבעון הראשון, 4 סנט מעל קונצנזוס האנליסטים. 

נייס  דיווחה על גידול של 4.3% בהכנסות לרמה של 226.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. שיעור הרווח גולמי עלה ל-70.6%, לעומת 69.8% אשתקד, בעוד הרווח התפעולי הסתכם ב- 57.8 מיליון דולר, גידול של 6% מאשתקד. הרווח צמח ביותר מ-17% והסתכם בכ-81 סנט למניה.

בתום המסחר יפרסמו את תוצאותיהן ניוז קורפ  ו-Yelp.