משקיעי סייפ-טי דאטה מנסים להכניסה לת"א דרך שלד בורסאי

לאחר שנכשלה בהנפקת חברת הסייבר הצעירה סייפ-טי דאטה (Safe-T) בת"א לאחרונה, מנסה קבוצת משקיעים להכניס את החברה לבורסה בדלת האחורית, באמצעות הכנסת פעילותה לשלד הבורסאי "מטרת מיזוג"

שלומי שני. יכניס את סייפ–טי בדלת האחורית? / צילום: אביב חופי
שלומי שני. יכניס את סייפ–טי בדלת האחורית? / צילום: אביב חופי

לאחר שנכשלה בהנפקת חברת הסייבר הצעירה סייפ-טי דאטה (Safe-T) בתל-אביב לאחרונה, מנסה קבוצת משקיעים להכניס את החברה לבורסה בדלת האחורית, באמצעות הכנסת פעילותה לשלד הבורסאי מטרת מיזוג , שאת השליטה בו הם רכשו לאחרונה במסגרת הסדר נושים.

מיזוג מותנה גיוס

בין המשקיעים בקבוצה, שהעניקה לסייפ-טי מסגרת אשראי בהיקף של 8 מיליון שקל, נמנים שלומי שני, דרור עצמון, חברת טכנופלס ונצ'ר הבורסאית ובעלי מניות בה. ביום ראשון מתוכננת אסיפת בעלי מניות במטרת מיזוג שתדון בהסכם המיזוג של סייפ-טי לחברה, באמצעות החלפת מניות.

השלמת עסקת המיזוג מותנית בכמה תנאים, בהם גיוס הון בהיקף של לפחות 17 מיליון שקל על-ידי מטרת מיזוג באמצעות הנפקת זכויות והנפקה לציבור. במקרה בו יגויסו פחות מ-13 מיליון שקל, דירקטוריון מטרת מיזוג יוכל להחליט שלא להשלים את העסקה, שאם תצא לפועל, צפויה עד תחילת חודש יולי. במסגרת העסקה המתוכננת, מטרת מיזוג תקצה מניות ואופציות לבעלי מניות סייפ-טי, שלאחר השלמת העסקה יהוו 67% מהון החברה.

ההסכם בין הצדדים קובע כי לאחר השלמת הכנסת פעילותה של סייפ-טי, היא תחזיר לקבוצת המשקיעים והמלווים שלה את התחייבויותיה כלפיהם, בהיקף כולל של כ-8 מיליון שקל. במטרת מיזוג מציינים כי "נראה שמדובר בפעילות בעלת פוטנציאל אפשרי לצמיחה, אשר עשויה להניב לבעלי המניות של החברה תשואה חיובית בשנים הבאות".

השווי בגיוסים יורד

הערכת שווי שצורפה לזימון האסיפה, העניקה לסייפ-טי שווי של 25.5 מיליון דולר (100 מיליון שקל) - נמוך ב-30% מהשווי שלפיו נכשלה בהנפקת מניות ראשונית שניסתה לבצע בנובמבר האחרון ונמוך ב-65% מהשווי הראשוני (70 מיליון דולר), אותו ציינה סייפ-טי בטיוטות התשקיף הראשונות שפרסמה בחודש אוגוסט 2015.

סייפ-טי מפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה להעברה מאובטחת של נתונים בתוך ארגונים ומחוצה להם, וכן לגישה מאובטחת למידע הקיים בארגון. לחברה כ-20 עובדים. מייסדה הוא אמיר מיזהר, שהקים את סייפ-טי בתחילת 2013 ומחזיק ב-58% ממניותיה, ולצידו קיבוץ סאסא מחזיק ב-38% מההון. מנכ"ל החברה הוא שחר דניאל.

בנובמבר האחרון נכשלה הנפקתה בבורסה, בשל ביקושים נמוכים בהיקף של 8.5 מיליון שקל בלבד - פחות ממחצית הסכום שביקשה החברה לגייס. סייפ-טי ביקשה לרכב על גל הפריחה של חברות סייבר ישראליות בולטות ומבוססות הנסחרות בוול סטריט, אך מצבה הפיננסי השביר ודאי הרתיע משקיעים פוטנציאליים. סייפ-טי נושאת הערת "עסק חי" בדוחותיה, ורואי החשבון מציינים כי "המשך פעילותה של החברה מותנה בגיוס כספים נוספים עד שתגיע לפעילות רווחית".

בינתיים הכנסותיה לא משמעותיות, והסתכמו אשתקד בפחות ממיליון דולר כשבסיכום שנתי הציגה החברה הפסד של 18 מיליון שקל - עיקרו בגין הוצאות תשלום מבוסס מניות לקבוצת המשקיעים בהיקף של 14 מיליון שקל.