שטייניץ: "בקרוב חלופה 'מרוככת' לסעיף היציבות במתווה הגז"

שר האנרגיה בראיון לבלומברג: "ההצעה החדשה תהיה 'מרוככת' לזו שהציעה הממשלה במתווה הגז - פיתרון צפוי בשבועות הקרובים" ■ "טורקיה הוא שוק ענק עבורנו - הם צריכים את הגז שלנו ואנחנו צריכים את השוק הזה"

יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

מדינת ישראל תציג בקרוב בפני נובל אנרג'י וקבוצת דלק חלופה לפסקת היציבות שנפסלה ע"י בג"ץ במתווה הגז - כך עולה מראיון שקיים שר האנרגיה יובל שטייניץ לבלומברג. ההצעה שתוגש, לדברי שטייניץ, תאפשר את המשך פיתוח מאגר "לוויתן" וכן חתימת הסכמי יצוא גז טבעי למצרים וטורקיה, אמר השר. שטייניץ סירב לפרט לגבי החלופה. 

"ההצעה החדשה תהיה 'מרוככת' לזו שהציעה הממשלה במתווה" שבמתכונתו הקודמת הציע אי-תחרות ל-10 שנים, ושנפסל בחודש מארס ע"י ביהמ"ש העליון בטענות של פגיעה בתחרות ואי-גמישות ממשלתית, לדברי שר האנרגיה. הוא אמר כי הגרסה המרוככת תאפשר יציבות יחסית למפעילת הקידוח ולחברות הגז, וגם צפויה לקבל את אישור בית המשפט העליון.  

"אנחנו מחפשים בממשלה להגיע לפיתרון בקרוב מאוד - בשבועות הקרובים ולא יותר מחודשיים", אמר שטייניץ. "אני חושב שאנו קרובים למציאת חלופה הולמת לסעיף היציבות ואם שני הצדדים יגלו גמישות - נוכל להתקדם", אמר.

 

שטייניץ גם התייחס להסכמי הגז עם טורקיה ומצרים, ואמר כי "ישראל קרובה לחדש את היחסים הדיפלומטיים, והסכמי הגז יתאפשרו ויאפשרו זאת. טורקיה הוא שוק ענק עבורנו וצריכת הגז שלהם תכפיל עצמה בשנים הקרובות. הם צריכים את הגז שלנו ואנחנו צריכים את השוק הזה", לדבריו. שטייניץ העריך כי הסכם עם טורקיה ייחתם בשבועות הקרובים.