נעילה מעורבת בבורסות אירופה; מחירי הנפט עברו לעלות

לאחר ירידות שערים בעקבות דוח תעסוקה מאכזב בארה"ב, בורסות אירופה הצליחו להתאושש וננעלו במגמה מעורבת ■ בורסות אסיה חתמו ירידה שבועית תשיעית ברצף ■ מחירי הנפט עברו לעליות וסיפקו רוח גבית לשוקי העולם

בורסה אירופה סטוק  / צלם: thinkstock
בורסה אירופה סטוק / צלם: thinkstock

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת, וזאת לאחר ירידות חדות שנרשמו במהלך היום בצל פרסום דוח התעסוקה האמריקאי חלש מהצפי. מחירי הנפט עברו להיסחר בטריטוריה ירוקה וסיפקו רוח גבית לבורסות בעולם. המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות שערים. 

 

מדד הדאקס בגרמניה ומדד הפוטסי בלונדון סיימו את יום המסחר האחרון של השבוע בעליות קלות עד 0.2% ואילו הקאק הצרפתי ירד ב-0.4%. מחירי הנפט כאמור נסחרים בשעה זו בעלייה סביב הרמה של 45 דולר לחבית.  יש לציין כי ברקע עדיין השריפה הגדולה בקנדה שהעיבה על תפוקת הנפט. 

 

היום ב-15:30 התפרסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש אפריל, דו"ח חלש מהצפוי עם תוספת של 160 אלף משרות בלבד, בעוד הצפי בשוק עמד על תוספת של 202 אלף משרות. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 5%. השכר לשעה עלה ל-0.3%,קצב עלייה שנתי של 2.5%, בהתאם לתחזיות האנליסטים. 

דוח חלש מהתחזיות צפוי לגרום לפד לדחות את העלאת הריבית לחודש דצמבר, ואולי אפילו לשנה הבאה. מצד אחד וול סטריט לא אוהבת העלאות ריבית ודוח חזק כאמור עשוי להביא לאחת כזו. אבל מצד שני, דוח חלש, שאולי יביא לדחייה בהעלאת הריבית, יראה למשקיעים כי מצב הכלכלה האמריקאית לא טוב, וזה עלול להוביל לירידות במדדים.

בורסות אסיה ננעלו היום בירידות שערים ניכרות, וסיכמו שבוע תשיעי ברציפות של ירידות שערים. סין צנחה בשיעור החד ביותר (2.8%) והונג קונג איבדה 1.6%. בורסת יפן חזרה היום לפעילות לאחר חופשה בת 3 ימים. ביום שני מדד הניקיי צנח ב-3.1% ומאז הבורסה היתה סגורה, והיום היא ירדה כ-0.3%. הבורסה בדרום קוריאה היתה סגורה גם היום. באוסטרליה הבק המרכזי הוריד את תחזיות האינפלציה.