צה"ל תקף בעזה בתגובה לירי הפצמ"רים; היום הקבינט מתכנס

3 פצצות מרגמה נורו לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית בסמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה ■ לא היו נפגעים באירוע, ולא נגרם נזק לכוחות ■ מטוסי חיל האוויר תקפו הבוקר יעדים של חמאס ברצועה

צוק איתן / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

חיל האוויר תקף הבוקר (ו') יעדים של חמאס ברצועת עזה, לאחר שנורו 3 פצצות מרגמה נורו לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית בסמוך לגדר המערכת, בדרום הרצועה. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק לכוחות, והפלסטינים מדווחים שעמדה של הג'יהאד האסלאמי נפגעה ממזרח לחאן יונס. כמו כן, הלילה דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר דרום רצועת עזה.

אתמול ירה חמאס פצצות מרגמה לעבר החיילים בגבול לאחר שנחשף בשעות הבוקר כי הכוחות גילו מנהרה התקפית מדרום לרצועה. בתגובה ירו טנקים של צה"ל לעבר מוקדים חשודים. בהמשך, חיל האוויר תקף יעדים באזור רפיח וחאן יונס. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כתוצאה מכך, נהרגה אישה אחת ונפצעו שניים נוספים. הקבינט המדיני-ביטחוני הודיע כי יתכנס היום בעקבות האירועים.

אמש הגיבה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, להסלמה ברצועה ולחשיפת המנהרות, ומסרה כי כל הפירים שנחשפו למעשה אותרו כבר במהלך מבצע "צוק איתן". כמו כן, הארגון התייחס לדיווחים בישראל על דוח חמור של מבקר המדינה על התנהלות ההנהגה במבצע, וטען כי "השקרים (על חשיפת המנהרות) נועדו לשפר את תדמיתם של נתניהו ושר הביטחון שלו לאחר דוח מבקר המדינה המאשים אותם בשקר ובהסתרת העובדות".

לפי הודעת הארגון, "האויב הציוני, בהנהגתו הצבאית והמדינית, עדיין משחק בגורל האזור, ומשווק שקרים לחברה שלו ולגורמים אזוריים ובינלאומיים, שניסו במהלך הימים האחרונים להכיל את המצב. הוא מנסה להציג ניצחונות דמיוניים ושקריים". הארגון ציין כי במנהרה שנחשפה "נעשה שימוש בפעולת החדירה אל מעבר לקווי האויב בתאריך ב-17 ביולי 2014 - מה שהוביל באותו היום לגילויה".

אחר הצהריים פרסם דובר צה"ל תיעוד מתוך המנהרה, שבו ניתן לראות את עבודות החיילים למציאת הפיר והחפירות באזור. בין היתר, עבדו החיילים בכלים הנדסיים שסייעו לבחון במלואה את המנהרה, שבעומק של 28 מטרים, בזהירות המרבית.

 

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, התייחס אתמול להסלמה והבהיר כי אין כל הסכם בין ישראל לחמאס, בניגוד לדיווחים שלשום ולפיהם בכיר הארגון, מוסא אבו מרזוק, הודיע על חידוש הרגיעה. "הצבא ימשיך משימותיו נגד פעילות החמאס המפירות את הריבונות הישראלית על ידי בניית מנהרות בתוך גבולות ישראל", אמר.

קצין בכיר בצה"ל ציין כי איתור המנהרה הגיע "בעקבות מאמץ טכנולוגי, מודיעיני ומבצעי. ייקח לנו זמן ללמוד אותה ולהבין אותה. בהחלט מדובר בהצלחה. מדובר במנהרה שחדרה לשטח ישראל והפרה את הריבונות". לדבריו, "מוקדם מדי לקבוע אם מדובר בפיר יציאה או בנקודות עלייה של המנהרה".