שובר שוק: צפו בסמארטפון חדש שיימכר במחיר שלא ייאמן

במחיר רצפה: הכירו סמאטרפון חדש ומתקדם יחסית שיימכר במחיר זול עד כדי גיחוך - רץ על מערכת הפעלה של אנדרואיד וכולל מפרט עשיר יחסית לצד 2 מצלמות ומסך 4 אינץ' ■ כך הוא נראה

סמארטפון הודי ב-13 דולר / צילום: מהוידאו
סמארטפון הודי ב-13 דולר / צילום: מהוידאו

בחודש פברואר השנה הכריזה חברת Ringing Bells ההודית על טלפון חכם בשם Freedom 251, שהצליח לזכות בפרסום רב מסביב לעולם, לא בשל המפרט שלו אלא דווקא בשל מחירו הנמוך. תמורת קצת פחות מארבעה דולרים היו אמורים לקבל המשתמשים מסך מגע בגודל 4 אינץ', 1 ג'יגה של זיכרון RAM ומצלמה של 3.2 מגה פיקסל. אלא שהתברר כי מדובר ככל הנראה בתרמית במקרה הגרוע או בהכרזה חסרת אחריות שלא זכתה לגיבוי הממשלה במקרה הטוב.

כעת מגיע מהודו דגם באותה הנישה, שעלותו אמנם מעט גבוהה יותר, אך עדיין מגוחכת לחלוטין. קוראים לדגם Docoss X1 והוא נמכר בסכום של 888 רופיות, שזה בסביבות 13 דולר או כ-50 שקל.

מפרט המוצר כולל תמיכה בקישוריות בדור השלישי, סים כפול, מסך 4 אינץ' בתצוגת IPS ומצלמת 2 מגה פיקסל אחורית. עוד כולל המכשיר מצלמת VGA קדמית, מעבד Cortex-A7 כפול ליבה במהירות 1.3 ג'יגה-הרץ, ג'יגה אחד של זיכרון RAM, סוללת 1,300 מיליאמפר-שעה ו-4 גיגה לאחסון, הניתן להרחבה עד 32 באמצעות כרטיס microSD. המכשיר מריץ לדברי היצרנית מערכת הפעלה אנדרואיד במהדורת KitKat 4.4.

לצורך השוואה, מכשירי סמסונג גלקסי S3 מיני ו-Ace 4, או LG G3 S Beat, הכוללים כמה מאפיינים דומים כגון נפח זיכרון העבודה או סוג המעבד וגודל המסך, נמכרים בארץ בסכום של 659-1,350 שקלים. במילים אחרות, במידה וזו אינה תרמית, מדובר בתמורה הולמת בהחלט עבור המחיר.

אלא שלפני שתמהרו להזמין אחד, חשוב לשים לב שהמוצר מגיע גם הפעם מחברה לא מוכרת במיוחד, והזמנתו מתאפשרת נכון לרגע זה רק באמצעות אתר האינטרנט.

לאחר שיותר מ-73.5 מיליון לקוחות הזמינו את ה-Freedom 251 והתבאסו לגלות שאין בעצם מכשיר בדרך אליהם, כעת נותר רק לראות האם ה-Docoss X1 אכן יתגלה כמוצר אמיתי הפעם.