עיתונאי הדליף את החלטת הריבית בניו-זילנד

נגיד הבנק המרכזי של ניו-זילנד הודיע כי מדובר "בהפרה חמורה ומאכזבת של אמון שנבנה במהלך שנים ארוכות" ■ מנכ"ל תאגיד התקשורת Mediaworks התנצל על האירוע

ניו-זילנד / צילום: שאטרסטוק
ניו-זילנד / צילום: שאטרסטוק

החלטת הבנק המרכזי של ניו-זילנד על הורדת הריבית בחודש מארס הודלפה על-ידי עיתונאי תחת הפרת כללי האמברגו, כך עולה מחקירה עצמאית.

העיתונאים בניו-זילנד מקבלים את החלטת הריבית כמה דקות לפני פרסומה כשהם נמצאים בחדר סגור ולאחר שנותקו מאמצעי תקשורת חיצוניים. החקירה העלתה שלמרות זאת הצליח כתב של תאגיד התקשורת "Mediaworks" להעביר את המידע על הורדת הריבית המפתיעה מתוך החדר הסגור לעורכיו, ומשם המידע הועבר לבלוגר.

הבלוגר, הנחשב מבקר חריף של הבנק המרכזי, כתב שהמידע הגיע אליו "משום מקום" שעה לפני מועד פרסום החלטת הריבית המפתיעה. בעקבות ההחלטה בוטל הנוהל של החדר הסגור (Lockup), והבנק עבר לפרסם את ההודעות בזמן אמת.

נגיד הבנק המרכזי של ניו-זילנד הודיע כי מדובר "בהפרה חמורה ומאכזבת של אמון שנבנה במהלך שנים ארוכות". מנכ"ל Mediaworks התנצל על האירוע.

בנק ישראל, נציין, מפרסם את החלטות הריבית שלו בזמן אמת - ההחלטה מתפרסמת בשעה 16:00 באתר האינטרנט של הבנק ומופצת במקביל לעיתונאים. בדרך זו נדרש לשוק זמן רב יותר לעכל את ההחלטה אך הסיכון להדלפתה פוחת.