אינטו של דב קוטלר מגייסת 4 מיליון ש' לפי שווי של 40 מיליון ש'

קוטלר, מיזמי רשת ההשקעות החברתית בנדל"ן: "זה דומה למצב שבו גוגל תשקיע בסטארט-אפ ישראלי חדש יחסית לאחר שהיא בחנה הרבה השקעות"■  מדריך הלוואות חברתיות

ערן רוט ודב קוטלר / צילום: איל יצהר
ערן רוט ודב קוטלר / צילום: איל יצהר

חברת אינטו (iintoo), שהוקמה לפני כשנה ופועלת בתחום המתפתח של מימון המונים לצורך השקעה בנדל"ן בעולם, מגייסת כ-4 מיליון שקל באמצעות הקצאת 10% ממניותיה לענקית מימון הנדל"ן מרידיאן קפיטל (Meridian Capital), המשקפת לאינטו שווי של 40 מיליון שקל אחרי הכסף.

במסגרת ההסכם סוכם בין החברות כי Meridian Capital, המתמחה במתן הלוואות מסחריות בשוק הנדל"ן בארה"ב, תקנה לאינטו גישה לעסקאות בשוק הנדל"ן בארה"ב, המתאימות למשקיעיה (ישראלים וזרים כאחד), וכן גישה למידע ולקשרים שהצטברו במשך כ-30 שנות פעילות ענפות בשוק האמריקאי ולמערך אנליזה גדול. בנוסף, תעניק את המימון הנדרש לאותן עסקאות, ליזמים שעימם פועלת אינטו בארה"ב.

אינטו הוקמה על-ידי דב קוטלר, לשעבר מנכ"ל ישראכרט ובנק איגוד, ועל ידי ערן רוט, שכיהן כמנהל בקרן הגשמה. מדובר ברשת השקעות חברתית, המהווה פלטפורמה בינלאומית שמאפשרת למשקיעים פרטיים רגילים לחבור יחד להשקעות נדל"ן. כל חבר ברשת החברתית יכול להשקיע ולקחת חלק בהשקעות בכל העולם, כשהרף המינימלי להשקעה הינו 25 אלף דולר. עד היום גייסה אינטו כ-30 מיליון דולר והשקיעה כ-120 מיליון דולר ב-9 עסקאות, 8 בארה"ב ואחת בלונדון.

כל משקיע בוחר את ההשקעה שלו

משקיע באינטו יכול לבחור את ההשקעה הספציפית ואת המגזר בו הוא מעוניין להשקיע - מקבצי דיור, נדל"ן מסחרי, בתים פרטיים ועוד. בנוסף, כל משקיע יכול להתייעץ עם משקיעים אחרים ברשת, כמו גם להתחבר ולעקוב אחר משקיעים אחרים, בהתאם להגדרות הפרטיות שכל משתמש מגדיר.

בשיחה עם "גלובס" אומרים רוט וקוטלר כי "המטרה שלנו הייתה ונותרה להיות חלק משמעותי בשוק ההולך ומתעצם בעולם של מימון המונים וכן רצוננו להשביח את בדיקות הנאותות ליזמים, שאנו מעוניינים לבחון השקעה בפרויקטים שלהם בארה"ב".

לדבריהם, "העסקה היא מאוד מהותית מכיוון שמרידיאן השקיעה הון ועצם זה שהיא בחרה בנו, זה מעיד על כך שהיא מאמינה במקצועיות ובאיכות הניהול שלנו. היא עשתה את זה לאחר שבחנה הרבה מאוד גופים בארץ. זה דומה למצב שגוגל תשקיע באיזה סטארט-אפ ישראלי חדש יחסית לאחר שהיא בחנה הרבה השקעות. ההסכם יאפשר לנו גישה להרבה מאוד עסקאות איכותיות ולבחון יזמים ומשקיעים שלהן. זה יאפשר לנו תזרים עסקאות מאוד משמעותי מכיוון שזה גוף שעושה אלפי עסקאות בשנה. לכן זה שיתוף פעולה מאוד חשוב ואסטרטגי עבורנו. מדובר בקפיצת מדרגה גדולה עבור אינטו".