נשיאת אורקל: "נראה רכישת סטארט-אפים ישראליים"

צפרה כץ, נשיאת תאגיד אורקל העולמי, התראיינה היום באירוע השקת ה-ERP בענן שערך התאגיד ■ "רואים בכל העולם תנופת השקעות בישראל, בין אם זו סין ובין אם הודו שמשקיעה. זה מרגש"

אילן שפיגלמן  צפרה כץ  עוזי נבון/צילום: קובי קנטור
אילן שפיגלמן צפרה כץ עוזי נבון/צילום: קובי קנטור

"אני בהחלט רואה רכישה של סטארט-אפים ישראלים ואפילו בגדול", כך ענתה לשאלת "גלובס" צפרה כץ, נשיאת תאגיד אורקל העולמי, היום (ב') באירוע השקת ה- ERP בענן שערך התאגיד. בדברי הפתיחה שלה על הבמה ציינה כץ כי בחברה השכילו לפני יותר מעשור להשקיע 63 מיליארד דולר במחקר ובפיתוח. לדבריה ה- ERP , על אחת כמה וכמה באמצעות ענן, הוא בדיוק ההזדמנות למהפכת חדשנות.

במסיבת העיתונאים שנערכה מיד לאחר הפתיחה הזכירה כץ כי היא לא נוהגת בדרך כלל לשוחח עם העיתונות. "אני אף פעם לא בטוחה שאדע לנהל ריאיון. היו לי כמה מקרים יוצאי דופן, כשהריאיון הראשון היה בישראל". כץ התייחסה לאירוע ואמרה: "אני פה בהשקה כי זה הזמן הנכון. הלקוחות כבר מבינים שזה לא נכון לעשות דברים בדרך הישנה. אורקל מיוחדת כי יש לה ענן בכל רמה, ובכל רמה יש לה מתחרים, אבל אף אחד לא מתחרה באורקל בכל הרמות".

לשאלת "גלובס" בנוגע להשקעות צפויות בסטארט-אפים ישראליים (בתוך כך נזכיר כי רק לפני חודשים ספורים רכשה את Ravello Systems בכחצי מיליארד דולר, כהמשך לרכישות נוספות - ש.ד), ענתה כץ כי: " אני צריכה להיזכר על מה הודענו כבר ועל מה עוד לא הודענו. בכלל, לפעמים אני מכירה רק את שם הקוד שניתן לסטארט-אפ ולא את השם האמיתי. אני בהחלט רואה בעתיד רכישה של סטארט-אפים ישראליים, ואפילו בגדול".

"אנשים כמוני לא מופתעים ממה שקורה כאן. ישראל היא כמו תהליך ניסוי תחת לחץ. לפעמים התוצאה במקרה כזה היא אכן מהירה ועוצמתית. ישראל לא עוקבת אחרי העולם, וידוע הוא שישראלים אף פעם לא עוקבים, גם כשמבקשים מהם. אבל לפעמים זה מעורר ומרגש. רואים בכל העולם תנופת השקעות בישראל, בין אם זו סין ובין אם הודו שמשקיעה. הבעיות בעולם הרי גדלות, והגאונות של סטארט אפים לפתור בעיות היא נהדרת. זה מרגש".

באורקל, אומרת כץ, רואים בסטארט-אפים גם הזדמנות כלקוחות "הרי הם כחברה קטנה מחפשים מערכת שתוכל לצמוח במהירות".

את כץ, יש המגדירים כישראלית המובילה בתעשיית ההיי-טק העולמית, גם אם יהיו שיטענו שזה מעט יומרני לקרוא לה ישראלית, מאחר שעזבה את ישראל, בה נולדה, כילדה. היא מצדה מדגישה כי היא ומשפחתה ישראלים, וילדיה דוברי עברית. הביקור הנוכחי, היא מבקשת לציין, הוא למעשה חופשה שהיא ניצלה לביקור הקולגות בהשקה.

- מה דעתך על הנוכחות הנשית הנוכחית בתחום ההיי-טק בישראל ובעולם?

"אני חושבת שזה מאוד חשוב. כשהייתי צעירה לא הצלחתי להבין את כל האישו הזה של הנשים. למדתי בכיתת מתמטיקה מתוגברת, ובדרך כלל הייתי האישה היחידה. בהמשך הקריירה פניתי לוול סטריט, אבל לא עלה בדעתי לקחת חלק באירועים המיועדים לנשים בלבד. טעיתי. היום אני מבינה כמה זה חשוב. אנשים לא מרגישים בנוח כשהם שונים ומיוחדים וכתוצאה מכך הם מוותרים. אנחנו מבקשים לפתור בעיות שעדיין לא נפתרו בעולם, האתגרים רבים, ולשם כך צריך יותר מוחות. אורקל פתחה בית ספר למקצועות טכנולוגיה, בו יש כיתות לבנות כדי לעודד אותן ללמוד מקצועות טכנולוגיים. אני כמנהלת חברה טכנולוגית יודעת שאנחנו חייבים את כולם, ואת הטובים מכולם. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לוותר על חצי מהאוכלוסייה".