מכירות שיא רבעוניות לטאואר - 278 מיליון דולר; מעלה תחזיות

החברה מעריכה כי מכירותיה ברבעון השני של השנה יעמדו על 300 מיליון דולר, מעל ציפיות האנליסטים ■ המנכ"ל: "מרוצים מאוד מהתוצאות הכספיות"

"היה לנו רבעון חזק מאוד, ואנחנו מציגים גם תחזית טובה. ברבעון האחרון של 2015 הגענו כפי שהבטחנו לקצב הכנסות שנתי של מיליארד דולר, והתחזית שלנו לרבעון השני של 2016 כבר משקפת קצב הכנסות שנתי של 1.2 מיליארד דולר. זה משמעותי מאוד". כך אומר היום מנכ"ל יצרנית השבבים טאואר, ראסל אלוואנגר.

טאואר פרסמה היום את דוחות הרבעון הראשון, בהם הציגה צמיחה של 22.9% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, וצמיחה של 9% ביחס לרבעון הקודם, לרמה של כ-278 מיליון דולר. לדברי אלוואנגר, "מזה זמן מה אנחנו מציגים הכנסות שיא מידי רבעון, וכך גם ברבעון הזה". ברבעון השלישי טאואר מצפה להכנסות שינועו סביב 300 מיליון דולר, 27.1% יותר מהרבעון המקביל, וגבוה מתחזיות האנליסטים.

רווח מטקסס

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), טאואר רשמה ברבעון רווח נקי של 65.9 מיליון דולר, לעומת 22 מיליון דולר ברבעון הקודם ובהשוואה להפסד נקי של 73.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. על שורת הרווח ברבעון המקביל השפיעה לרעה הוצאת מימון גדולה בשל המרה מואצת של סדרת אג"ח, ואילו ברבעון הראשון של 2016 נרשמה השפעה חיובית - רווח הון של 41.1 מיליון דולר. רווח ההון נובע מהרכישה של מפעל בטקסס שביצעה טאואר בסוף 2015, תמורת 40 מיליון דולר בעסקת מניות. הערכת שווי שביצע צד שלישי למפעל הגיעה לשווי של 81 מיליון דולר (הסכום הסופי עשוי להשתנות), כך שההפרש נרשם כרווח הון. בנטרול הרווח מהרכישה, הרווח הנקי של טאואר הגיע ל-25 מיליון דולר, עלייה של 12% מהרבעון הקודם.

בניגוד לרבעונים קודמים, טאואר כבר לא מספקת נתונים על בסיס Non-GAAP, ולדברי סמנכ"ל הכספים אורן שירזי, הסיבה לדיווח זה בעבר הייתה רצון להציג למשקיעים את נתוני החברה ללא הפחתות, אך מרגע שהחברה רווחית, אין סיבה לכך. טאואר מציגה נתון של רווח נקי מתואם, שהסתכם ברבעון ב-31.6 מיליון דולר, לעומת 26 מיליון דולר ברבעון הקודם והפסד נקי מתואם של 7.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טאואר ייצרה ברבעון 77.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסוף הרבעון היו בקופתה מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף כ-245 מיליון דולר. בחברה ממשיכים לעבוד על שיפור מבנה החוב (כיום החוב נטו כ-105 מיליון דולר). טאואר שוקלת להחליף את ההלוואות הקיימות עוד מ-2001 שניתנו לה מבנק הפועלים ובנק לאומי, בסכום נוכחי של 78 מיליון דולר, באגרות חוב ארוכות-טווח לא המירות. "התשקיף שנגיש יאפשר לנו לשנות את מבנה החוב ולהיות יותר גמישים, ללא דילול", אמר אלוואנגר. "טאואר של לפני 15 שנה היא לא החברה של היום. הבנקים הציבו קובננטס מאוד קשוחים, ואנחנו רוצים להיות יותר גמישים".