נעילה חיובית בבורסות אירופה; פנדורה זינקה 11%

נעילה מעורבת באסיה: יפן זינקה בכ-2% על רקע חולשת הין מול הדולר  ■ מגמה חיובית בוול סטריט ■ מחירי הנפט נסחרים בעליות סביב 45 דולר לחבית

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') במגמה חיובית, וזאת בהמשך לנעילה מעורבת של בורסות אסיה ועל רקע מגמה חיובית בוול סטריט ובמחירי הנפט.

 

עונת הדוחות ממשיכה ללוות את המסחר באירופה והיום עיני המשקיעים יופנו אל דוחות הבנקים. הבנק השוויצרי קרדיט סוויס דיווח הבוקר על הפסד של כ-484 מיליון פרנק ברבעון הראשון של השנה, בהשוואה לרווח של 1.51 מיליארד פרנק לפני מס ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד אחרי מס הסתכם ל-302 מיליון פרנק, נמוך יותר מציפיות האנליסטים שעמדו על 424 מיליון. המניה מגיבה בחיוב וקופצת כ-5%. 

רשת תכשיטי היוקרה פנדורה, זינקה בחדות לאחר שעקפה את תחזיות הרווח וההכנסות בדוחות שפרסמה היום.

המדדים בוול סטריט סגרו אמש בין עלייה לירידה של כ-0.3%, כשהמשקיעים עדיין ממתינים לסימן מהפדרל ריזרב לגבי מדיניות הריבית הצפויה בהמשך השנה. ביום שישי פורסם דוח תעסוקה חלש לחודש אפריל שככל הנראה ידחה את העלאת הריבית בארה"ב מחודש יוני לפחות עד דצמבר ואולי גם לשנה הבאה.

באסיה בלטו לשלילה מניות הסחורות שמגיבות לירידת מחיר הנפט. המניות היפניות בלטו לחיוב על רקע היחלשות הין היפני מול הדולר לשפל של כחודש ימים. עד כה נמחקו 1.5 טריליון דולר משווי החברות בעולם מתחילת החודש על רקע חששות לצמיחה בארה"ב ודיווחים מאכזבים של החברות המובילות. 

בסין פורסם היום מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, שנותר ללא שינוי והצביע על אינפלציה של 2.3% - בהתאם לצפי המוקדם. מדד המחירים ליצרן בסין ירד קלות. בהמשך היום צפויוה להתפרסם התפוקה התעשייתית בצרפת, גרמניה ואיטליה, ובבריטניה צפוי להתפרסם המאזן המסחרי.